کاخ سفید حمله به نوجوان پاکستانی فعال حقوق بشر را محکوم کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۷/۲۰
کاخ سفید روز چهارشنبه اعلام کرد باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا حمله « وحشیانه » و « زشت » به یک نوجوان چهارده ساله پاکستانی را که فعال ضد طالبان است، محکوم و بر آمادگی واشنگتن بر کمک لازم به او تاکید کرد.
جی کارنی سخنگوی کاخ ریاست جمهوری آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اوباما حمله روز سه شنبه به ملاله یوسف زای را که شورشیان اسلامگرا مسئولیت آن را به عهده گرفته اند، اقدامی « سرزنش آمیز، بیرحمانه و اندوهبار » توصیف کرد.
کارنی گفت: « هدف قرار دادن کودکان اقدامی وحشیانه و زشت است و ما به او و نوجوانان دیگر که زخمی شدند و به خانواده آنها فکر می کنیم ».
به گفته وی، « آمریکا هر نوع کمک ضروری را به ملاله ارائه کرده است و ارتش آمریکا آمادگی دارد او را هوایی به جایی که از مراقبت های مناسب برخوردار باشد، منتقل کند ».
ملاله یوسف زای روز سه شنبه در مینگورا مهمترین شهر دره سوات هدف حمله جنگجویان جنبش طالبان پاکستان، متحد القاعده قرار گرفت.
ارتش پاکستان سال دو هزار و نه کنترل سوات را از دست شورشیان اسلامگرا خارج کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ملاله یوسف زای سال دو هزار و نه با محکوم کردن خشونت هایی که طالبان با آتش زدن مدارس دخترانه و به قتل رساندن مخالفان خود در دره سوات مرتکب می شد، در پایگاه اینترنتی اردو زبان بی بی سی در سطح جهان شناخته شد.
او سال گذشته نخستین جایزه ملی صلح دولت پاکستان را دریافت کرد.
۱۰۴/۱۵۱


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.