کاخ سفید چند می ارزد؟

کاخ سفید از سال ۱۸۰۰ میلادی اقامتگاه رسمی رییس جمهور ایالات متحده است و مسلما در این برآورد قیمت ارزش تاریخی بنا لحاظ نشده است.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت :  شماره ۱۶۰۰ ، خیابان پنسیلوانیا ، شهر واشنگتن دی سی. این آدرس در آمریکا هم اکنون بیشترین خواستار را دارد.

میت رامنی، نامزد بسیار محتمل جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای سکونت در این مکان باید باراک اوباما مستاجر فعلی را ناگزیر به اسباب کشی کند ، این درحالی است که مستاجر کنونی نیز قصد دارد اجاره نامه اش را برای چهار سال دیگر تمدید کند. اما در واقع، در بازار املاک ارزش کاخ سفید چقدر است؟

برای پاسخ به این سوال ، آژانس املاک موووتو تصمیم گرفت از جیسون کویتز ، کارشناس خبره املاک کمک بگیرد تا تا قیمت نمادیترین ساختمان پایتخت فدرال را برآورد کند.

کارشناس خبره براساس مطالعاتی به روی قیمت لوکس ترین املاک شهر واشنگتن دی سی قیمت کاخ سفید را ۱۱۰ میلیون دلار معادل اندکی بیش از ۸۴ میلیون یورو تعیین کرد.

جیسون کویتزخاطرنشان می کند: با توجه به مساحت و موقعیت محلی قیمت بازار برای ملکی مشابه حول و حوش ۱۰۰ میلیون دلار است. من به نوبه خود قیمت آن را بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ تعیین می کنم.

وی با اشاره به ۱۳۲ اتاق و سالن از جمله ۱۶ اتاق خواب کاخ سفید افزود: این یک اقامتگاه فوق العاده لوکس با زیر بنایی به مساحت ۵۱۰۰ مترمربع است که با در نظر گرفتن ارزش کلی  ساختمان باید گفت که قیمت هر متر مربع آن ۱۳۶۴۰ دلار حدود ۱۰۴۵۰ یورو است.

در واقع ، این ساختمان دو طبقه شش سطحی شامل ۱۳۲ اتاق و سالن از جمله ۱۶ اتاق خواب، ۳۶ دستشویی و حمام در پارکی به وسعت ۷٫۳ هکتار قراردارد و دارای یک زمین تنیس ، یک سالن بولینگ، یک سلن سینما، یک استخر، یک زمین بسکتبال و یک پیست پیاده روی است. نباید از محوطه ستون دار نمای شمالی و ارتفاع دیدنی آن غافل شد.

این کارشناس خبره ضمن برشمردن امتیازات کاخ سفید تاکید می کند: با توجه به مشکلات بازار املاک آمریکا بعد از بحران وام های مسکن بدون پشتوانه در سال ۲۰۰۷ ، خریدار می تواند کاخ سفید را به قیمتی زیر ۸۰ میلیون دلار خریداری کند.

کاخ سفید از سال ۱۸۰۰ میلادی اقامتگاه رسمی رییس جمهور ایالات متحده است و مسلما در این برآورد قیمت ارزش تاریخی بنا لحاظ  نشده است.

کویتز معتقد است که اگر ارزش تاریخی بنا در نظر گرفته شود ، در این صورت قیمت فروش مشهورترین ملک ایالات متحده فراتر از یک میلیارد دلار خواهد بود.

افرادی که چنین پولی را نداشته یا هیچ جاه طلبی برای ریاست جمهوری ندارند می توانند اطمینان داشته باشند که چندین ساختمان با الگوی مشابه کاخ سفید در جهان وجود دارند از جمله اقامتگاهی در شهر هانگجو در چین متعلق به یک غول صنعت توریسم  که دقیقا آن را مطابق الگو و سبک معماری کاخ سفید با تمام مشخصات آن ساخته است.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.