کارآمدی هر نهاد اجتماعی به احیای امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

Multimedia_pics_1388_9_Politic_248.jpg

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: کارآمدی هر نهاد اجتماعی و هر نهاد دینی به احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان اظهار نمود: خداوند در قرآن کریم، بهترین ویژگی امت اسلامی را انجام امر به معروف و نهی از منکر دانسته است.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ اسلامی، مانند جریان خون در رگ‌های یک پیکر است و سهل‌انگاری در این باره، بی رنگ شدن دین را در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌که «احیای امر به معروف در جامعه باید هدفمند دنبال شود» خاطرنشان نمود: در متون دینی و اسلامی ما به ویژه در آیات متعدد قرآن کریم بارها به لزوم اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخته شده تا آنجا که اقامه سایر فرایض منوط به انجام امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان این‌که «به مساله امر به معروف و نهی از منکر باید به معنی واقعی کلمه توجه شود» گفت: امر به معروف و نهی از منکر اوجب واجبات است و اهم مهمات ملت مسلمان محسوب می‌شود.

سلیمانی در ادامه تأکید نمود: کسی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند باید علم آن را داشته باشد و عالم به معروف و منکر باشد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.