کاربری باغات کن تثبیت شده و تغییری در آنها نداریم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از ایسنا

Alireza sotakbar (3 of 23).jpg

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران با بیان اینکه نگرانی در خصوص تغییر کاربری باغات کن وجود ندارد گفت: باغات کن حاوی کاربری فضای سبز تثبیت شده است.

به گزارش تفسیری سرویس«شهری» ایسنا، علیرضا جاوید با بیان این مطلب اظهار نمود: باغات کن مشمول بند ۸ ابلاغیه مورخ ۹ اردیبشهت سال ۹۱ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران شده است و تغییر کاربری نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه باغات کن مشمول طرح تفصیلی تازه نمی‌شود، افزود: محدوده باغات کن تثبیت شده است و نگرانی برای از بین رفتن این باغات وجود ندارد.

به گفته جاوید، بر اساس این بند از ابلاغیه شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری تهران مکلف است ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ این مصوبه با همکاری دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در پهنه‌های سکونت (R) بندهای فوق محدوده‌های فوق‌الذکر که حاوی شرایط خاص می باشند را شناسایی و در حد تراکم مصوب طرح جامع و یا در حد تراکم وضع موجود ملاک عمل و یا در حد تراکم وضع موجود غالب محدوده های مورد نظر پس از تأیید نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تثبیت و در نقشه های طرح تفصیلی تازه شهر اعمال کند.

وی افزود : از جمله این اراضی، باغات کن و شهرک آزاد شهر در منطقه ۲۲، شهرک گلستان در منطقه ۴ و حریم امنیتی کاخ سعدآباد است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.