کارت سلامت جایگزین دفترچه بیمه می‌شود

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مسئول بخش داروی ستاد اجرای فرمان حضرت امام از طراحی کارت سلامت بیماران خبر داد و گفت: این کارت جای دفترچه بیمه را می‌گیرد و همه اطلاعات سلامت اشخاص، نسخه، نتیجه آزمایش، فیلم رادیو‌لوژی، داروی مصرفی و … در این کارت ذخیره می‌شود.

امیرحسین جمشیدی در گفت‌وگو با فارس، در مورد نسخه‌نویسی پزشکان با استفاده از امکانات فضای مجازی گفت: در حال طراحی کارت سلامت هستیم تا هر بیمار به وسیله این کارت بتواند خدمات سریعی را دریافت کند.

وی ادامه داد: این کارت سلامت جای دفترچه بیمه را خواهد گرفت و همه اطلاعات سلامت اشخاص، از جمله نسخه بیماری، نتیجه آزمایش، فیلم رادیو‌لوژی، داروی مصرفی و … در این کارت ذخیره می‌شود.

جمشیدی گفت: بیماران می‌توانند این کارت سلامت را به داروخانه‌ها ببرند و مانند کارت بانک با مشخص شدن مشخصات نسخه خود داروی مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مسئول بخش داروی ستاد اجرای فرمان حضرت امام(ره) افزود: در حال طراحی این کارت سلامت هستیم که اگر در آینده به نتیجه برسیم می‌توانیم با سازمان‌های بیمه قرارداد ببندیم تا این کار را به جای دفترچه بیمه قبول کنند.

وی در مورد اینکه آیا تاکنون مشابه این کارت تولید شده است گفت: تاکنون در کشور چنین اقدامی انجام نشده به طور مثالً تلفن همراه بوده است که فقط قند خون را آزمایش کرده و به صورت یک برنامه همه جانبه و بسته کامل تاکنون طراحی نشده است.

جمشیدی گفت: با بیمه بر روی کارت سلامت در حال همکاری هستیم این کارت آماده شده و بیمه نیز موافقت خود را اعلام کرده است.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.