کارت سوخت در کارت هوشمند ملی ادغام نمی‌شود

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

50-60.jpg

اگرچه رئیس سازمان ثبت احوال کشور یکی از مزیت‌های کارت ملی هوشمند را ادغام شدن کارت سوخت در این کارت عنوان نموده است اما استفاده از کارت هوشمند ملی برای عرضه سوخت به هیچ وجه امکان‌پذیر نمی باش؛ چرا که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نسل تازه کارت‌های هوشمند سوخت را از مدت‌ها پیش طراحی نموده است.

به گزارش تفسیری خبرنگار انرژی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با وجود این‌که کارت هوشمند ملی حاوی آخرین فناوری‌های روز جهان و تکنیک‌های امنیتی است و امکان ادغام کارت شناسایی، کارت اعتباری، کارت پرداخت اقساط تسهیلات بانکی، کارت اعتباری بلیت مترو و اتوبوس، کارت اطلاعات پزشکی و کارت منزلت در آن وجود دارد اما برخلاف گفته رئیس سازمان ثبت احوال کشور امکان ادغام این کارت با کارت هوشمند سوخت وجود ندارد.

شاید یکی از دلایل عدم ادغام این دو کارت، نسل تازه کارتهای هوشمند سوخت باشد که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی وعده آن را اردیبهشت امسال داده است. در حال حاضر کارت هوشمند سوخت مراحل آزمایشی خود را طی می‌کند.

یکی از قابلیت‌های نسل تازه کارت‌های هوشمند سوخت استفاده از آن برای پرداخت بهای خریدهای روزانه و بلیط اتوبوس و مترو است.

به گفته شهرام رضایی – معاون فنی سامانه هوشمند سوخت -کارت هوشمند سوخت پنج سال پیش طراحی شده است و اکنون با ارتقاء قابلیت‌های آن نه تنها دارنده‌ آن، بلکه جایگاه‌داران سوخت نیز از آن منتفع می‌شوند.

وی با تاکید براین‌ که امنیت نسل تازه کارت‌های سوخت افزایش قابل توجهی یافته است، افزود: در این نوع کارت‌ها می‌توان از نوار مغناطیسی آن نیز استفاده نمود.

به گفته‌ وی به تدریج کلیه‌ کارت‌های سوخت در دست مردم با کارت‌های نسل تازه تعویض خواهد شد.

به گزارش تفسیری ایسنا، البته پرداخت الکترونیکی بهای سوخت یا همان کیف پول الکترونیکی نیز در کارت‌های نسل تازه دیده شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.