کارت هوشمند انرژی جایگزین کارت سوخت می گردد

۰۷اردیبهشت،

با تحقق این بخش از طرح، عملا کارت‌های هوشمند سوخت به کارت هوشمند انرژی تبدیل می‌شود و کاربران می‌توانند با ضریب تبدیل مشخصی، سهمیه سوخت تخصیص یافته را هم به صورت بنزین و هم به صورت سی ان جی دریافت کنند.

به گزارش Consbank، به نقل از ایلنا، معاون فنی سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش از جایگزین شدن کارت هوشمند انرژی با کارت سوخت خبر داد و گفت: با این کار خودروهای دوگانه سوز شده غیراستاندارد شناسایی می گردد.

رضائی معاون فنی سامانه هوشمند سوخت گفت: از ابتدای اجرای طرح سامانه هوشمند سوخت تاکنون ۳۰ میلیون فقره کارت هوشمند سوخت صادر شده است که از این تعداد ۸ میلیون کارت به دلایل مختلف از جمله مفقودی و… ابطال شده است.

معاون فنی سامانه هوشمند سوخت با بیان اینکه سامانه هوشمند سوخت در جایگاه‌های گاز مایع (LPG) هم نصب شده است، افزود: نصب این سامانه در جایگاه‌های گاز طبیعی فشرده (CNG) نیز در دست مطالعه است.

وی همچنین تصریح کرد: با تحقق این بخش از طرح، عملا کارت‌های هوشمند سوخت به کارت هوشمند انرژی تبدیل می‌شود و کاربران می‌توانند با ضریب تبدیل مشخصی، سهمیه سوخت تخصیص یافته را هم به صورت بنزین و هم به صورت سی ان جی دریافت کنند.

رضایی در پاسخ به این سوال که طرح‌های آتی برای توسعه استفاده از خدمات کارت هوشمند سوخت شامل چه مواردی است؟، گفت: قبل از اجرای قانون هدفمندی، تفاوت قیمت بنزین و سی ان جی سبب شد شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تمهیداتی را برای ارائه کارت هوشمند انرژی پیش‌بینی کند که بر اساس آن دارندگان کارت هوشمند، می‌توانستند با ضریب تبدیل مشخصی، بجای بنزین از سی ان جی استفاده کنند.

وی ادامه داد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت سی ان جی و کاهش فاصله قیمتی بین این دو حامل انرژی، طرح بطور موقت مسکوت ماند، اما با توجه به تحولات اخیر در حوزه مصرف سوخت در کشور، اجرای طرح کارت هوشمند انرژی در دست مطالعه است.

رضایی با بیان اینکه اجرای این طرح در حوزه سی ان جی، علاوه بر تحقق برنامه‌های نظارت بر مصرف انرژی در کشور، مزیت‌های متعددی دارد، گفت: شناسایی خودروهای بنزین سوزی که در کارگاه های غیرمجاز به صورت غیر استاندارد دوگانه سوز شده اند از جمله مهم‌ترین این مزیت هاست.

وی همچنین از پیش‌بینی امکان پرداخت الکترونیک هزینه سی ان جی در اجرای این طرح خبر داد و افزود: در این صورت، شرکت ملی گاز نیز از امکان مناسبی برای ثبت و کنترل میزان گازبهای اختصاصی بصورت روزانه در جایگاه‌های سی ان جی و تصفیه حساب دقیق با جایگاهداران و رفع بعضی مشکلات و تنگناهای موجود در این بخش در شرایط فعلی برخوردار خواهد بود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.