کارخانه تولید کنسانتره ۲ میلیون تنی سیرجان افتتاح شد

کارخانه تولید کنسانتره فولاد ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه ۲ میلیون تن با حضور رئیس جمهور افتتاح شده و به بهره‌برداری رسمی رسید.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری کارخانه تولید کنسانتره فولاد ایرانیان با ظرفیت تولید سالیانه ۲ میلیون تن با حضور رئیس جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسمی رسید.

محمود احمدی‌نژاد صبح امروز (سه‌شنبه) با سفر به سیرجان در استان کرمان، کارخانه ۲ میلیون تنی تولید کنسانتره فولاد را در منطقه صنعتی گل گهر این شهرستان افتتاح کرد.

به گفته مسئولان استان این نخستین پروژه بخش خصوصی در بخش صنعت و معدن است که در منطقه صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان به بهره‌برداری می‌رسد. این پروژه با سرمایه‌گذاری بانک پاسارگاد و کاملا با سرمایه و نیروی کار بومی اجرا شده است.

کارخانه فولاد ایرانیان کار تولید آزمایشی خود را از چندی قبل آغاز کرده و تاکنون ۲۰ هزار تن کنسانتره تولید کرده است. سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این کارخانه معادل ۲۰۰ میلیارد تومان ارزی و ریالی بوده که ۵۰ درصد ریالی و ۵۰ درصد ارزی بوده است.

کارخانه تولید کنسانتره فولاد ایرانیان طی دو سال احداث شده است و ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه بزرگ مشغول به کار می‌شوند.

استان کرمان قطب معادن سنگ آهن کشور محسوب می‌شود و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در دولت به‌زودی با تکمیل چرخه تولید فولاد این استان به یکی از قطبهای اصلی تولید فولاد نیز تبدیل خواهد شد.

همچنین با افتتاح این مجتمع صنعتی، کرمان یک گام دیگر به چرخه کامل تولید فولاد نزدیکتر خواهد شد و ظرفیت این محصول در کشور افزایش خواهد یافت.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.