کارنامه مربیان خارجی موفق در ایران

    به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در میان مربیان خارجی می توان لیستی از موفق ترین آنها تشکیل داد، لیستی که از نام مربیان از جمله زدراوکورایکوف، آلن راجرز، استانکو، ملاون فرانچیچ، لوکا و کرانچار تشکیل شده است.

رایکوف در تیم تاج حضور داشته  و با این تیم قهرمان آسیا و قهرمان لیگ در سال های ۴۹ و ۵۳ شده است.

رایکوف علاوه بر حضور خوبش در تاج، در تیم الجزایر هم عملکرد خوبی داشت و پایه گذاری هایش در این تیم باعث شد که تا الجزایر در جام جهانی ۱۹۸۲ شگفتی ساز شود.

استانکو دیگر مربی خارجی بود که در تیم ملی پرسپولیس و سپاهان حضور داشت که البته حضورش در پرسپولیس حضور موفقی بود.

استانکو با تیم پرسپولیس در سال های ۷۴ و ۷۵ به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.

آلن راجرز از جمله سرمربی های خارجی موفق در فوتبال داخلی ماست.

راجرز با تیم های پیکان و پرسپولیس به مقام قهرمانی رسیده است و با پیکان، قهرمان باشگاه های تهران در سال ۱۳۸۴ شد وی ۲ بار نیز در لیگ در سالهای ۱۳۵۰ و ۱۳۵۲ موفق به قهرمانی شده است راجرز علاوه بر پیکان و پرسپولیس در تیم ملی فیلیپین نیز مربیگری کرده است.

معاون فرانچیچ نیز یکبار با فولاد در سال ۱۳۸۳ قهرمانی را تجربه کرد.

لوکا نیز اگرچه از تیم های داخلی کشور جدا شد ولی با تیم سپاهان در سال های ۱۳۸۴ و ۱۳۸۵ موفق به قهرمانی شد و اما کرانچار سرمربی کنونی سپاهان نیز که به عقیده بسیاری از فنی ترین مربیان خارجی حاضر در لیگ ایران است سال گذشته با سپاهان قهرمان شد.

کرانچار پیش از این در تیم پرسپولیس هم حضور داشته است.

 *نگاهی به عملکرد کرانچار در مربی گری

کرانچار مربی کروات تیم سپاهان اصفهان که سابقه مربی گری در تیم ملی کرواسی و مونته نگرو را دارد تیم کرواسی را در مسابقات جام جهانی ۲۰۰۶ از گروه ۸ به عنوان تیم اول بالا برد.

وی در تیم های آستریاکلاگن فورت، سگستا، دیناموزاگرژ، سامبر، مارسونیا، زاگرب، ربیکا، دیناموزاگرب، لینتس، اسلاون بلوپر، المصدی، مورا، زاگرب، سسوت، کرواسی، الشعب امارات، داک دونا سیکا استرداپ حضور داشته است.

کرانچار در تیم پرسپولیس در ۲۱ بازی ۸ برد، ۹ مساوی و ۴ باخت داشته است در حالی که ۳۱ گل زده و ۲۴ گل خورده دارند وی در سپاهان نیز در ۴۰ بازی، ۲۵ برد، ۱۰ مساوی و ۵ باخت داشت و با ۶۱ گل زده، ۲۵ گل خورده داشت.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.