کارگردانی که اولین اجرای نمایش خود را به سه بازیگر تقدیم کرد

۳۰م آذر ،

به گزارش روابط عمومی نمایش «ترن»، نیما دهقان کارگردان نمایش «ترن» پیش از آغاز اولین اجرای آن، روی سن رفته و بیان داشت: «من نیما دهقان کارگردان نمایش «ترن» هستم و از شما به خاطر این که در شب اول اجرای این نمایش ما را همراهی می‌کنید، سپاسگذارم. امیدوارم بتوانیم در ۲۲ شب باقیمانده اجراهای خوبی داشته باشیم. قصد داشتم تا اجرای این نمایش را به پدرم تقدیم کنم. چون او تنها کسی است که سبب ورود من به این حرفه شد و بسیاری از موفقیت هایم در این عرصه را مدیونش هستم.»

دهقان افزود: «اما باید بگویم درسی که در این مدت از سه دوست بازیگر خود گرفتم سبب شد تا اجرای این نمایش را به  شهرام حقیقت‌دوست، عباس امیری و ساناز بیان تقدیم کنم. بازیگرانی که حقشان بود امشب و شب‌های آتی اجرای نمایش «ترن» در صحنه حضور داشته باشند. اما اکنون در بین شما نشسته و نظاره‌گر نمایش‌اند.» 

در اولین اجرای این نمایش که با استقبال خوبی از سوی تماشاگران و هنرمندان همراه شد، هنرمندانی چون فرهاد اصلانی، هدایت هاشمی، علی صالحی، شیرین یزدان بخش، منوچهر اکبرلو، علی ضیا و غیره حضور داشتند. پس از پایان اولین اجرا شهرام حقیقت دوست، عباس امیری و ساناز بیان، بازیگران اپیزود حذف شده مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

نمایش ترن دربارهٔ ماجرای زندگی شهیدان گمنامی است که  قصه آن‌ها توسط نویسنده‌ای با نام حسین تنها که قصد دارد نحوه نگارش نمایشنامه جنگی را آموزش دهد، روایت می‌شود.

صحنه حذف شده از نمایش گفت و گوی میان یک پدر و پسر ۲۵ ساله شهیدش است. در این اپیزود فرزند که به واسطه نویسنده پدرش را یافته است، سوالات بیست و پنج ساله خود را با او مطرح می کند.

در این نمایش بیش از ۲۰ بازیگر حضور دارند که اسامی بازیگران به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

وحید آقاپور، رضا بهرامی، حسین پاکدل، حامد پورزارع، جواد پولادی، امیر جعفری، امیر جنانی، سینا رازانی، ریما رامین فر، مجید رحمتی، علی سلیمانی سَرنسَری، مهراوه شریفی نیا، فرزین صابونی، سهیلا صالحی، مهدی صباغی، دایانا فتحی، الهام کردا، روح الله کمانی، علیرضا محمدی، میثم میرزایی، نازگل نادریان، سیروس همتی و سحر دولت‌شاهی.
 

در این اثر دفاع مقدسی منوچهر شجاع به عنوان طراح صحنه، گلناز گلشن به عنوان طراح لباس با نیما دهقان همکاری می‌کنند. ساخت موسیقی این نمایش هم برعهده فرشاد فزونی است.

دیگر عوامل نمایش «ترن» عبارتند از: دستیار کارگردان، برنامه‌ریز و مدیر تولید: نورالدین حیدری ماهر، طراح پوستر و بروشور: امیر اسمی، منشی صحنه: محمد گودرزیانی، مدیر صحنه: احسان خبری و عکاس: آوا کیایی.

نمایش ۱۳۰ دقیقه ای ترن که اجرای آن از روز چهارشنبه آغاز شد، ۲۱ اجرای دیگر را در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر از ساعت ۱۹:۳۰ پشت سر خواهد گذاشت.

۵۸۲۴۶

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.