کارگردان “گشت ارشاد” از فیلم بعدی‌اش می‌گوید: “کلاشینکف”

۲۳ آبان ،

سه شنبه, ۲۳ آبان ساعت ۰۰:۵۴ کافه سینما

کافه سینما به نقل از دنیای تصویر: با عرضه در شبکه نمایش خانگی و در حالی که به نظر می رسد حواشی مربوط به گشت ارشاد به پایان رسیده سعید سهیلی مقدمات فیلم تازه اش را فراهم می‌کند. فیلمی که به نقل از سهیلی در انتظار پروانه ساخت است. به گزارش تفسیری کافه سینما، سعید سهیلی وضعیت فیلم کلاشینکف را اینطور به دنیای تصویر توضیح می دهد: 

 کلاشینکف به هیچکدام از فیلم‌های پیشی‌ام شبیه نیست. ولی از یک نظر به همه آن‌ها می‌تواند شبیه باشد آن هم اینکه به مسایل اجتماعی می‌پردازد و از این نظر شبیه گشت ارشاد و مردی از جنس بلور است ولی شباهت‌های عمده‌ای به هیچکدام از فیلم‌هایم ندارد. جدا از تم اجتماعی فیلم یک رگه طنز و یک رگه مذهبی در این فیلم لحاظ شده در واقع می‌شود گفت کلاشینکف یک فیلم اجتماعی همراه با طنز است با رویکرد دینی. 

سهیلی درباره اینکه معولا فیلمساز‌ها در ایران بعد از یک فیلم جنجالی یک فیلم آرام و بی‌سر و صدا می‌سازند، آیا بعد از کلاشینکوف قرار است بعد از گشت ارشاد یک فیلم بی‌حاشیه‌تر باشد گفت: من اصلا دنبال این نیستم که فیلم آرام یا جنجالی بسازم. دنبال این هستم که فیلم بهتری بسازم. حالا این فیلم امکان دارد بسیار آرام‌تر باشد. امکان هم دارد به اندازه گشت ارشاد جنجالی باشد. امکان هم دارد بیشتر از گشت ارشاد جنجالی بشود اما این‌ها مهم نیست. مهم این است که فیلمنامه درست‌تر و ساخت بهتر و فیلم کامل‌تر و خوش ساخت‌تر از فیلم‌های پیشی‌ام باشد. 

سهیلی درباره اینکه چقدر اتفاقاتی که برای گشت ارشاد افتاد می‌تواند روی این فیلم تاثیر بگذارد گفت: قطعا تاثیر دارد. نه از آن جنبه که من محافظه کار یا ملاحظه کار بشوم یا ترسو بشوم و عقب نشینی کنم. ولی از این نظر که مصر باشم فیلمی از نظر قد و قواره بالا‌تر و رشید‌تر و بهتر از گشت ارشاد باشد، قطعا اتفاقات گشت ارشاد من را به این سمت می‌برد. 

 

Tags:

کافه سینما-آخرین خبرها و یادداشت های سینمای ایران و جهان
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.