کارگروه راه اندازی بورس ارز تشکیل شد

کارگروه راه اندازی بورس ارز تشکیل شد | چاپ |
شنبه ۱۸ شهریور ساعت ۱۴:۲۵

بینا- رئیس سازمان بورس اوراق بهادار با تاکید بر آمادگی این سازمان برای راه اندازی بورس ارز،از تشکیل کارگروهی ویژه برای ایجاد بورس ارز خبرداد.
به گزارش بینا، علی صالح آبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مسئولیت و مدیریت این بورس برعهده بانک مرکزی است گفت: علاوه برسازمان بورس ، سازمان توسعه تجارت و گمرک نیز عضو این کارگروه هستند .
وی با اشاره به تاثیر گذاری هر گونه اظهار نظر در این باره برقیمت ارز افزود: از آنجا که مدیریت ارز و مسئولیت این کارگروه بر عهده بانک مرکزی است سازمان بورس کمتر به ان پرداخته است .
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به مسئولیت های سازمان بورس گفت : زیرساخت های راه اندازی بورس ارز را سازمان بورس و اوراق بهادار فراهم کرده تا سازو کار مبادله ارز صادرکنندگان و واردکنندگان فراهم شود .
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با صادرکنندگان در این باره افزود : هر زمان که بانک مرکزی به این جمع بندی برسد که باید بورس ارز راه اندازی شود و به ما اعلام کند آماده ایجاد آن هستیم.
صالح آبادی هدف اصلی از ایجاد بورس ارز را ایجاد شفافیت و از بین بردن رانت دانست و افزود: با تشکیل بورس ارز صادرکنندگان و واردکنندگان می توانند در فضای رقابتی ارزشان را مبادله کنند.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: تالار خاصی برای آن درنظر گرفته نشده و بورس ارز جزئی از بورس تهران خواهد بود.
صالح آبادی افزود: کارگزاران این بورس را نیز بانک مرکزی تایید خواهد کرد تا بتواند معاملات را انجام دهد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.