کارگروه ویژه تشکیل شد/ اختلاف نظر اعضای شورای رقابت بر سر قیمت‌ تازه خودروها

۱۰اردیبهشت،

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه قیمت‌های اعلام شده از سوی مرکز ملی رقابت مورد قبول همه اعضاء شورا نیست،گفت: یک کارگروه ویژه متشکل از نمایندگان دیوان محاسبات و کارشناسان اقتصادی برای تعیین نرخ واقعی تورم بخش خودرو تشکیل شد.

به گزارش Consbank، عیسی امامی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: قیمتی که بر اساس نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، توسط مرکز ملی رقابت برای چهار خودروی پرتیراژ اعلام شده است مورد قبول همه اعضاء شورای رقابت نیست و بعضی از اعضاء با آنها مخالف می باشند.

وی تصریح کرد: قیمت‌های اعلام شده نه مصرف‌کننده را راضی کرده است و نه خودرو‌ساز را.

امامی با بیان اینکه در نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی جهش بالایی دیده می‌شود، گفت: نرخ تورم اواخر سال ۹۱ معادل ۲۱ درصد بوده است و در این شرایط، تورم ۵۲ درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی جهش بالایی را نشان می‌دهد.

امامی با تأکید بر اینکه کارشناسان بانک مرکزی باید در مورد اعلام نرخ تورم برای اعضاء شورای رقابت شفاف‌سازی کنند، افزود: یک تیم کارشناسی برای بررسی دقیق نرخ تورم تشکیل شده است و طی دو تا سه روز آینده نتیجه را مشخص خواهد کرد.

به گفته وی، نرخ تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی، در بخش‌های خدماتی نیز تأثیر می‌گذارد و ممکن است نظم اقتصادی کشور را به هم بزند و بسیاری از بخش‌ها مدعی خواهند بود.

عضو ناظر شورای رقابت تأکید کرد: باید روشن شود که نرخ تورم چطور به دست آمده و پس از آن، قیمت‌های اعلامی از سوی مرکز ملی رقابت و یا شورای رقابت رسمیت خواهد داشت.

به دنبال تدوین فرمول قیمت‌گذاری خودرو مرکز ملی خودرو قیمت  چهار خودرو پرتیراژ را اعلام کرد که بر این اساس قیمت تازه پراید ۱۴ میلیون و ۳۵۷ هزار تومان، پژو ۴۰۵ معادل ۲۰ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان، تیبا ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سمند ال ایکس ۲۰ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان تعیین شد.

بر این اساس، قیمت تازه پراید نسبت به نرخ قبلی آن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سمند حدود ۵٫۲ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ حدود ۲ میلیون تومان و قیمت تیبا حدود ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یافته است.

قیمت تازه ۴ خودرو پرتیراژ در حالی از سوی مرکز ملی رقابت اعلام شده که خودروسازان نحوه این قیمت‌گذاری را قبول ندارند و خواستار تجدیدنظر در نرخ‌ها می باشند. قرار است ابهام خودروسازان امروز در جلسه با رئیس شورای رقابت برطرف شود.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.