کاسه‌ساز دلیلی برای به چنگ آوردن اجباری فیلمنامه نداشت/اوتادی تنها به فکر خودش است

فیلمنامه‌نویس «شیطان شلوار لی می‌پوشد»:

سینماپرس- گروه سینما/ پیمان عباسی گفت: در ادامه روندی که در سینمای ایران به جهت همکاری با سوپراستارهای سینما پیش گرفتم، حدود سه سال قبل به درخواست لیلا اوتادی، فیلمنامه «شیطان شلوار لی می پوشد» را به وی فروختم اما در توافق این بازیگر با تهیه کننده در مورد یکی از بندهای قرارداد من صحبتی مطرح نشده بود.

فیلمنامه نویس «شیطان شلوار لی می پوشد» در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان این مطلب افزود: روال عادی در هالیوود این است که سرمایه گذارهای یک فیلم سوپراستارهای سینما هستند و با سرمایه گذاری در یک فیلم هم موجب فروش بالاتر فیلم می شوند و هم نقش دلخواه خود را بازی می کنند. من بنیانگذار این اتفاق در ایران بودم و با فیلم «توفیق اجباری» خیلی از استارهای سینما برای چنین تجربه ای به من مراجعه کردند.

وی ادامه داد: لیلا اوتادی هم یکی از این استارها بود که به من مراجعه کرد و به دلیل تجربه ای که در همکاری با نیوشا ضیغمی و محمدرضا گلزار داشتم و فکر می کردم که این بازیگر هم مانند دو بازیگر قبلی با توجه به تجربیات سینمایی اش به مقوله تهیه و رفتار حرفه ای در سینما آشنا است، فیلمنامه را به این بازیگر فروختم اما اشتباه کردم زیرا اوتادی تنها به فکر منافع خودش است و با رفتار حرفه ای در سینما آشنا نیست.

عباسی در مورد تهیه فیلم توسط حمید اعتباریان توضیح داد: به دلیل اختلافاتی که پس از فروش فیلمنامه میان من و خانم اوتادی وجود داشت دیگر پیگیر روند تولید فیلمنامه نبودم تا این که پس از سه سال خانم اوتادی با من تماس گرفت و گفت با حمید اعتباریان مذاکراتی داشته است و من خیلی خوشحال شدم زیرا دوست داشتم با این تهیه کننده همکاری کنم. علی عطشانی به عنوان کارگردان پیشنهادی از سوی اوتادی معرفی و بازنویسی فیلمنامه با نظرات علی عطشانی انجام شد.

وی افزود: در این مدت من تنها با علی عطشانی در تماس بودم و از طریق خبرگزاری ها متوجه شدم که صحبت هایی با حبیب الله کاسه ساز برای تهیه فیلم انجام شده است. از این که فرصت نشد با اعتباریان همکاری کنم ناراحت شدم اما آقای کاسه ساز را هم نمی شناختم و نظر منفی در مورد ایشان نداشتم.

عباسی با تاکید بر این که تا به حال حبیب الله کاسه ساز را از نزدیک ندیده است، خاطرنشان کرد: من جلسه ای با این تهیه کننده نداشته ام اما در تماس دو دقیقه ای که با وی داشتم متوجه شدم ایشان از یکی از بندهای قرارداد من با خانم اوتادی بی اطلاع هستند. در تمامی قراردادهای که برای فیلمنامه های این چنینی امضا می کنم بندی وجود دارد که در برابر هر یک میلیارد فروش سهمی قابل توجه از این فروش باید به من پرداخت شود. در حالی که اوتادی که فیلمنامه را از من خریده و دو برابر گران تر به کاسه ساز فروخته بود حرفی از بند مورد توافقمان به این تهیه کننده نزده بود.

وی اظهار کرد: به طور حتم لیلا اوتادی با حبیب الله کاسه ساز در مورد رقم فیلمنامه توافق کرده اند و این رقم پس از دریافت پروانه ساخت معمولا به فرد پرداخت می شود به همین دلیل اوتادی تا به حال مبلغی دریافت نکرده است. به نظر من حبیب الله کاسه ساز فرد معقولی است و دلیلی برای به چنگ آوردن این فیلمنامه به اجبار نداشته و در واقع لطف کرده و این فیلمنامه را برای تهیه پذیرفته است در حالی که اوتادی صادقانه حرف نمی زند.

فیلمنامه نویس «پرتقال خونی» در مورد بازیگران فیلم یادآور شد: مهران مدیری و رضا عطاران از جمله کاندیداهای بازی برای این فیلم بودند که به به دلیل حواشی به وجود آمده توسط اوتادی حاضر به بازی در آن نشدند.

انتهای پیام/ف/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۷۸۳۵


شبکه خبری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.