“کافه سینما” برای نخستین بار خبر از آشتی می‌دهد: مشکل اکران فیلم عید فطر در سینماهای حوزه و شهرداری حل شد / حالا کلاه قرمزی در پردیس‌ها هم با مردم ملاقات خواهد داشت / سخنگوی شورای صنفی در گفتگو با “کافه سینما”: دو رکوردی که تا به امروز کلاه قرمزی شکسته

چهارشنبه, ۰۱ شهریور ساعت ۲۰:۴۷ سعید حسینی

فرستادن به ایمیل چاپ

+ ۵۴

+ ۱

(۵۱+)(۱-) کافه سینما- ۲۲:۴۲:۴۶ چهارشنبه شب: ساعتی قبل جلسه فوق العاده شورای صنفی نمایش با حضور نمایندگان حوزه هنری و شهرداری به پایان رسید و آخرین اخبار رسیده به کافه سینما حاکی از این است که مشکل نمایش فیلم های عید فطر در سینماهای این دو نهاد حل شده. هنوز مشخص نیست چه توافقی بین شورای صنفی نمایش و حوزه شهرداری صورت گرفته برای پی‌گیری این خبر، دقایقی پیش با حبیب کاوش تماس گرفتیم…

(عکس کافه سینما از مردم در صف‌هایی برابر سالن‌های نمایش دهنده کلاه قرمزی و بچه ننه)

حبیب کاوش: سینماهای شهرداری از فردا، سینماهای حوزه از شنبه

حبیب کاوش در گفتگو با کافه سینما  ضمن تایید این خبر گفت: از فردا سینماهای شهرداری یعنی پردیس های ملت، راگا ، تماشا و.. به جمع سینماهای نمایش دهنده فیلم های عید فطر می پیوندند و شنبه جلسه دیگری داریم و به احتمل قریب به یقین شنبه سینماهای حوزه هم اکران فیلم های عید فطر را آغاز می کنند. کاوش ادامه داد: امروز جلسه خوبی داشتیم  و به نتایج خوبی رسیدیم. شکر خدا با سعه صدر و نگاه مدبرانه ای که همه طرفین از خود نشان دادند مشکلات حل شد و امیدواریم این شروع حرکت به سمت نقاط مثبت در سینما باشد.

کاوش ادامه داد: ما از سال ۹۰ شاهد پایان رکود سینما و اوج گیری تولید و فروش فیلم ها بودیم این روند تا اکران عید امسال ادامه داشت اما با اتفاقاتی در این اکران افتاد سینما وارد رکود عجیبی شد و برعکس قبل این بار ما به سراغ فیلم ها می رفتیم و خواهش می کردیم فیلمهایشان را اکران کنند. این رکود به تولید هم سرایت کرد. و شکر خدا این آشتی با پایان این رکود و در باشکوه ترین روزهای اکران سینماها همزمان شده است. تا کنون در اکران عید فطر دو رکورد شکسته شده اول رکورد بیشترین فروش روزانه بود که ۱۰۳ میلیون بود و با فروش کلاه قرمزی به ۱۱۷ میلیون تومان رسید و دوم اینکه تا پیش از این فروش ۵ فیلم عید فطر در کنار هم به ۱۵۰ میلیون تومان نمی رسید و اکنون فروش سه فیلم از ۱۵۰ میلیون گذشته.

کاوش در پایان به کافه سینما گفت: در همه دنیا سیاست در کنار سینما و سینماگران هست اما در اتفاقات اخیر سیاست داشت به سمت قربانی کردن سینما پیش می رفت و امروز همه در کنار هم تصمیم گرفتند جلوی این اتفاق را بگیرند.

Tags:

افزودن نظر

جوملا فارسی توسعه و پشتیبانی توسط گروه نرم افزاری جوملا
حامی پروژه ملی جوملا فارسی شرکت نوید ایرانیان


کافه سینما-آخرین اخبار و یادداشت های سینمای ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.