کانادا دنباله‌رو اهداف شوم آمریکا در منطقه/اتهام بستن به جمهوری اسلامی ایران به ضرر کانادا تمام خواهد شد

۰۷اردیبهشت،

یک کارشناس سیاست خارجی با بیان اینکه کانادا ادامه‌دهنده مسیر اهداف شوم آمریکا در منطقه است، گفت: اتهامات و فرافکنی‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران به طور قطع به ضرر این کشور خواهد بود چراکه حضور صدها هزار ایرانی و سرمایه‌گذاری آنها در کانادا سبب وابستگی این کشور به ایران شده است.

“سید جلال فیاضی” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به کارشکنی‌‌‌های دولت کانادا علیه ایران، گفت: کانادا به عنوان یک ایالت وابسته به آمریکا و به کارگیری دستورات دیکته شده از سوی این کشور به دنبال فرافکنی علیه کشورمان در منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه کانادا ادامه‌دهنده مسیر اهداف شوم آمریکا در منطقه است، افزود: اتهامات و فرافکنی‌های کانادا علیه جمهوری اسلامی ایران به طور قطع به ضرر این کشور خواهد بود چراکه حضور صدها هزار ایرانی و سرمایه‌گذاری آنها در کانادا سبب وابستگی این کشور به ایران شده است.

فیاضی تصریح کرد: مطرح کردن موضوع برقراری ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران با گروه تروریستی القاعده از سوی دولت کانادا در واقع نوعی فرار به جلو است چراکه این دولت می‌داند که القاعده یک گروه ساخته شده به دست آمریکایی‌هاست و تمامی اقدامات این گروه با هماهنگی دولت آمریکا و در جهت منافع  این کشور انجام می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت اساسی جمهوری اسلامی ایران با گروه تروریستی القاعده، اظهار داشت: تفاوت‌های اساسی ایران با این گروه تروریستی به لحاظ ایدئولوژیکی مانع از هرگونه ارتباط میان آن دو در قبل شده و از برقراری هرگونه ارتباطی میان آن دو در آینده جلوگیری خواهد کرد.

فیاضی به هجوم وحشیانه گروه تروریستی القاعده بر کنسولگری ایران در کشورهای منطقه و شهادت هزاران ایرانی بی‌گناه اشاره داشت و ادامه داد: فاصله میان ایران و القاعده را خون شهدای ایرانی پر کرده است، بنابراین کاملا واضح است که هیچ‌گونه ارتباطی میان ایران و القاعده به جهت مبانی فکری و رفتاری وجود نخواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با بیان اینکه  تحلیلگران سیاسی بر این باورند که اقدامات تروریستی القاعده به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهت منافع آمریکا انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از اقدامات تروریستی القاعده علیه دولت آمریکا به دلیل سوء‌استفاده تبلیغاتی، سیاسی این کشور در منطقه و برای تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی در خاورمیانه است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.