کاندیداهای انتخاباتی باید مدافعان اصلی اجرای قانون در کشور باشند

۰۲خردادماه،

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه کاندیداها باید مدافعان اصلی اجرای قانون اساسی باشند، گفت: پایبندی به قانون اساسی از جمله وظایف مهم کاندیداهای انتخاباتی است.

“حسین‌علی شهریاری” نماینده مردم زاهدان در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به نهایی شدن لیست کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در کشورمان، گفت: طبق قانون اساسی شورای نگهبان وظیفه احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد لذا هرگونه تصمیم‌گیری‌ این شورا نهایی و غیر قابل خدشه است.
 
وی در ادامه افزود: احراز صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اصل اساسی قانون کشورمان بوده و اشخاصی که احراز صلاحیت نشده‌اند، باید به نظر این شورای تمکین کنند چراکه این مهم یکی از اصولی است که کاندیداهای انتخابات باید در نظر بگیرند.
 
شهریاری با تاکید بر اینکه کاندیداها باید مدافع قانون اساسی باشند، تصریح کرد: پایبندی به قانون اساسی از جمله وظایف مهم کاندیداهای انتخاباتی است و آنها باید مدافعان اصلی قانون در جامعه باشند.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به لزوم رعایت کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشده اند، اظهار داشت: ممکن است اشخاصی به لحاظ سنی توانایی تصدی پست ریاست جمهوری را نداشته باشند، اما این به معنای رد صلاحیت آنها نیست.
 
نماینده نجف آباد، تیران و کرون در پایان خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات سبب حفظ آرمان‌های امام و شهدا و انقلاب اسلامی خواهد بود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.