کاهانی در تدارک ساخت یک فیلم تازه

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در تب و تاب روزهای پیش تولید ˝از هر نظر معمولی˝

نام عبدالرضا کاهانی همیشه با حاشیه های فراوانی همراه بوده، این بار او می خواهد با پروانه ساختی که از سازمان سینمایی تازه گرفته است، شانس خود را امتحان کند.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ هربار خبری می آید که عبدالرضا کاهانی قرار است فیلمی بسازد، توجه ها به این کارگردان جنجالی سینمای ایران جلب می گردد. کاهانی با مدیریت قبلی سینمای ایران مشکل داشت و همیشه فیلم های او دچار حاشیه می شدند و در نهایت اجازه اکران نداشتند. کاهانی در زمان مدیریت جواد شمقدری بر سینما با حاشیه فراوانی روبرو شد. فیلم”بی خود و بی جهت” را در سال ۹۱ جلوی دوربین برد. “بی خود و بی جهت” در ۸ آذر همان سال اکران شد و در بعضی از شهرستان ها از پرده پایین کشیده شد.

بعد از آن کاهانی راهی فرانسه شد تا فیلم تازه اش را با بازیگران فرانسوی بسازد و  مراحل ساخت فیلم یک سال طول کشید. تازهترین فیلم سینمایی عبدالرضا کاهانی با نام فرانسوی “ON A LE TEMPS” و فارسی “وقت داریم حالا ” در کشور فرانسه ساخته شد. این فیلم داستان یک خطی جالبی دارد. این فیلم دربارهٔ‌ی یک ایرانی به نام ” عماد ” است که پس از چند سال تحصیل در شهر کوچک ” بزانسون ” قصد دارد خود را به یک آژانس مانکن در پاریس معرفی کند. در حالی که به دوست خود که دختری فرانسوی به نام ” کارولین ” است، گفته می خواهد به ایران برگردد. در آستانه سفر و جدایی همیشگی ، کارولین که – زیر سن قانونی است – او را مطلع می‌کند از سوی عماد باردار است. هنوز کسی تازه ترین فیلم کاهانی را به تماشا نشسته و این فیلم به اکران عمومی نرسیده است تا بتوان دربارهٔ محتوای این فیلم حرفی زد.

روزهای پایانی اسفند ۹۲ بود که شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی، اجازه ساخت تازه ترین فیلم این کارگردان را با عنوان “از هر نظر معمولی” را صادر کرد. کاهانی هنوز در فرانسه بود و خبری از حضورش در ایران نبود و تنها خبری که از این پروژه انتشار یافت، این بود کارگردان جسور سینما می خواهد فیلم تازه اش را در بهار ۹۲ کلید بزند.

این روزها خبری از سوی یکی از پایگاه اینترنتی های سینمایی انتشار یافته است که کاهانی بازیگران فیلم تازه اش را انتخاب کرده و با رضا عطاران، بابک حمیدیان، ترانه علیدوستی و امیر شهاب رضویان که خود صبغه کارگردانی در سینمای ایران را دارد، به توافق نهایی رسیده اند.

از سوی دیگر شنیده ها حاکی از این است که میلاد کی‌مرام بازیگر برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد از سی و دومین جشنواره فیلم فجر هم قرار است در تازه ترین فیلم کاهانی به ایفای نقش بپردازد.

عبدالرضا کاهانی تا قطعی نشدن عوامل پروژه اش، هیچ گاه خبری را تایید نکرده است و باید منتظر بود تا ببینیم که این کارگردان جوان و صاحب نام سینمای ایران در “از هر نظر معمولی” چه خواهد کرد. آیا فیلم های او در دولت تازه و سازمان سینمایی تازه نفس هم به مشکل بر می خورد یا برخلاف قبل به راحتی مجوز اکران خواهد گرفت.

انتهای پیام/۵۵

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.