کاهش بهای نفت در معاملات امروز

در ناامیدی سرمایه گذاران از دخالت بانک مرکزی آمریکا برای احیای اقتصادی این کشور و ناتوانی ناحیه یورو از حل بحران بدهی، بهای نفت در معاملات صبح امروز جمعه آسیا کاهش یافت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه بر همین اساس در معاملات صبح امروز بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر سی و چهار سنت کاهش یافت و به نود و پنج دلار و نود و سه سنت رسید.
بهای نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر هم با چهل و نه سنت کاهش، بشکه‌ای یکصد و چهارده دلار و پنجاه و دو سنت معامله شد.
به گفته شرکت کارگزاری فیلیپ فیوچر، امید سرمایه گذاران  به دخالت بانک مرکزی آمریکا و اتخاذ تدابیر دیگری برای تحرک بخشیدن به اقتصاد و همچنین توانایی اروپا  جهت حل بحران بدهی، به نا امیدی گراییده و سبب کاهش بهای نفت شده است.
سرمایه گذاران امیدوار بودند بانک مرکزی آمریکا با تزریق دوباره نقدینگی تحرکی به اقتصاد ببخشد اما اظهارات جیمز بولارد یکی از مسئولان این بانک این  امیدها را از بین برد.
 از سوی دیگر به نظر می‌رسد ولفگانگ شوبل وزیر دارایی آلمان، پاسخ مثبت به درخواست ‌آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان را  برای  تغییر جدول زمانی  اصلاحات، منتفی دانسته است. وی در این خصوص گفت دادن زمان بیشتر به آتن راه حل مشکل نیست.
در پایان معاملات  روز پنجشنبه بورس کالای نیویورک،  بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر نود و نه سنت کاهش یافته  و به نود و شش دلار و بیست وهفت سنت رسیده بود.
امادر همین روز در بازار لندن هم بهای هربشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اکتبر با ده سنت افزایش به یکصد و پانزده دلار و یک سنت رسید.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.