کاهش بیماری دیابت نوع ۲ با خوردن بادام زمینی

کاهش بیماری دیابت نوع 2 با خوردن بادام زمینی

دیابتی ها بادام زمینی مصرف کنند.
 
به گزارش راسخون، کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی بیمارستان بوعلی سینا ساری در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران  گفت : بادام زمینی دارای منبع فراوانی از فیبر غذائی و کربوهیدرات است و میزان افزایش قند و انسولین در مبتلایان به دیابت نوع ۲ را تنظیم می کند و مصرف ۲۵ گرم بادام زمینی ۵ روز یا بیشتر در هفته ، ۲۵ درصد بیماری های مرتبط با قند را کاهش می دهد.

مظفری با اشاره به اینکه مصرف مواد غذائی غنی از نیاسین مانند بادام زمینی ، از بدن در برابر بیماری هائی چون آلزایمر محافظت می کند افزود : مصرف بادام زمینی باعث افزایش شیر مادران می شود و به علت بالا بودن میزان کالری ،باید بادام را جایگزین غذاهای چرب کنید ، نه اینکه به مواد دیگر اضافه کنید.

به گفته وی کلسیم و ویتامین D موجود در بادام زمینی برای سلامت استخوان و دندان مفید است و جریان خون به مغز را ۳۰ درصد افزایش و به طور چشمگیری خطر سکته را کاهش می دهد.

کارشناس تغذیه و رژیم های درمانی بیمارستان بوعلی سینا گفت : چربی های مفید موجود در آن ، کلسترول خون را کاهش می دهد و مصرف بادام زمینی ۲ روز یا بیشتر در هفته خطر سرطان روده را با ۵۸ درصد در زنان و ۲۷ درصد در مردان کاهش می دهد.

مظفری افزود : کلسیم موجود در بادام زمینی ، خطر بروز آرتریت و ناراحتی های مفصلی را کاهش می دهد.

وی یادآور شد : هر ۲۸ گرم بادام زمینی دارای ۹ گرم فیبر است و ۹ درصد نیاز روزانه بدن را تامین می کند.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / بهداشت و درمان

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. محمد:

    سلاممن رورانه دومشت بادام زمینی میخوردم حدودیک ماه قندم هفتادشماره بالارفت

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.