کاهش تعرفه “واردات” آمپول مرگ “صنعت خودرو” است/ سوال از وزیر در صورت اجرای این پیشنهاد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک نماینده مجلس با بیان اینکه در صورت اجرای کاهش تعرفه واردات خودرو از وزیر سوال خواهیم کرد گفت: در مقطع فعلی کاهش تعرفه واردات در واقع آمپول مرگ صنعت خودرو است.

سید محمد بیاتیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه کاهش تعرفه واردات خودرو به نفع تولید داخل نیست، اظهار داشت: پیامد تصمیم شورای رقابت مبنی بر کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی تعرفه واردات خودرو تنها سبب بروز ضرر و زیان در صنعت خودرو می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه خودروسازان در شرایط عادی هم زیان‌ده شده‌اند،‌ افزود: قطعا با توجه به وضعیت معیشتی مردم شاهد ورود خودروهای بی‌کیفیت چینی که هم سبب تشدید آلودگی هوا و هم افزایش تلفات جاده‌ای می‌شود،‌ خواهیم بود.
 
به گفته بیاتیان کاهش تعرفه واردات خودرو قطعا فروش تولید داخل را کاهش می‌دهد.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه باید در این تصمیم تجدیدنظر شود گفت: اگر این پیشنهاد اجرایی شود و مجلس قانع نشود قطعا این موضوع از وزیر صنعت سوال خواهد شد.
 
*کاهش تعرفه واردات به هیچ‌وجه بازار را رقابتی نمی‌کند
 
بیاتیان با بیان اینکه در مقطع فعلی صنعت خودرو نتوانست روی پای خود بایستد گفت:‌ با کاهش تعرفه بازار خودرو رقابتی نمی‌شود چرا که کیفیت تولیدات داخل به حدی نیست که توان رقابت با خودروهای خارجی را داشته باشد.
 
وی افزود: کاهش تعرفه واردات زمانی نتیجه می‌دهد که کیفیت تولیدات داخل به حدی شود که بتواند در بازارهای جهانی حضور یابد.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با یادآوری اینکه کاهش تعرفه در شرایط فعلی منطقی نیست اظهار داشت: با کاهش تعرفه در واقع “آمپول مرگ” صنعت خودرو کلید زده می‌شود.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.