کاهش جرایم با نهادینه شدن فرهنگ قانون گرایی

وکیل پایه یک دادگستری گفت: با نهادینه شدن فرهنگ قانون گرایی در جامعه آمار زندانیان جرایم غیر عمد هم تا حد زیادی کاهش می یابد.

غلامرضا عرب گری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیر نهادینه شدن فرهنگ قانون گرایی در کاهش جرایم جامعه اظهار داشت: با تعهد بر قوانین و مقررات بسیاری جرایم غیر عمد هم قابل پیشگیری است و با نهادینه شدن فرهنگ قانون گرایی در جامعه آمار زندانیان جرایم غیر عمد تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: رسالت زندان‌ها را باید بازگشت سعادتمدانه مجرمان به جامعه و ایفای نقش اصلاحی و تربیتی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه براساس مبانی اسلام فطرت همه انسان‌ها پاک و خداجوست، افزود: ما به این موضوع اعتقاد نداریم که هر مجرمی فطرت مجرمانه دارد بلکه در شرایط جرم قرار گرفته و دوستان ناباب و عدم ارداه قوی باعث ارتکاب اعمال مجرمانه وی شده است.

عرب گری در ادامه تصریح کرد: با نهادینه شدن قانون گرایی در جامعه، آمار زندانیان جرایم غیر عمد تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه برگزاری جشن‌های گلریزان، سنتی حسنه و ماندگار است خاطر نشان کرد: نیکوکاران در این ماه با نیتی خالص به یاری افرادی می‌شتابند که بدون قصد و غرض مرتکب جرمی غیر عمد شده اند و با آزادی آنان موجب رفع نگران و خوشحالی خانواده‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.