کاهش شدید فروش خودرو در اروپا

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 کاهش شدید فروش خودرو در اروپا

کاهش شدید فروش خودرو در اروپا

ممتازنیوز: انجمن خودروسازان اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به سبب افزایش بیکاری در منطقه یورو که سبب کاهش تقاضای خرید خودرو در اتحادیه اروپا شده است، فروش خودرو در این قاره به کمترین میزان در ۱۷ سال قبل رسید.

به گزارش «پرشین خودرو» به نقل از فارس، انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد: فروش خودرو در اروپا در ماه ژوئن، به سبب افزایش نرخ بیکاری در کشورهای منطقه یورو، به کمترین میزان در ۱۷ سال اخیر رسید.
به گزارش بلومبرگ، افزایش بیکاری در منطقه یورو سبب کاهش تقاضا برای فیات و پژو شده است و این امر فروش خودرو در اتحادیه اروپا را به کمترین میزان از سال ۱۹۹۶ رسانده است.
در بیانیه این انجمن آمده است، ثبت خرید خودرو در این اتحادیه در این ماه ۶٫۳ درصد کاهش یافته است و از ۱٫۲۵ میلیون خودرو در سال قبل به ۱٫۱۸ میلیون خودرو رسیده است.
کوین نهو هوین مدیر اقتصادی این انجمن گفت: این رقم کمترین میزان در یک ماه از سال ۱۹۹۶ است. فروش خودرو در این اتحادیه در نیمه اول سال ۶٫۷ درصد کاهش یافت و به ۶٫۴۴ میلیون خودرو رسید.
به نوشته این گزارش، نرخ بیکاری در منطقه یورو در ماه می به ۱۲٫۲ درصد افزایش یافت.
نمایندگی‌های پژو و رنو در ماه جاری نیز پیش‌بینی خود در مورد کاهش ۵ درصدی بازار خودرو برای امسال (ششمین سال کاهش)‌ در این منطقه را تکرار کردند.
ارقام انجمن خودروسازان اروپا مربوط به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بعلاوه سوئیس، نروژ و ایسلند پیش از پیوستن کرواسی به این اتحادیه است. فروش خودرو در غرب اروپا به استثنای کشورهایی که از نیمه سال ۲۰۰۴ به این اتحادیه پیوستند، ۶٫۲ درصد کاهش یافت و به ۱٫۱۱ میلیون خودرو در ماه ژوئن رسیده است.
چهار خودروساز از پنج خودروساز بزرگ اروپا در ماه قبل با کاهش فروش روبرو بوده‌اند. ارسال خودرو در آلمان، بیشترین کاهش برابر با ۴٫۷ درصد را به خود اختصاص داده است و تقاضا نیز در فرانسه ۸٫۴ درصد کاهش یافت.


پرشین خودرو | RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.