کاهش شدید فروش طلا در بازار!

۲۹ آبان ،

سمت و سوی بازار ، از امروز تا شب عید!

بینا- رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران با اشاره به کاهش شدید فروش طلا در بازار طی سال جاری گفت: تنوع بخشی به تولیدات طلا و مصنوعات طلا می‌تواند تا حدودی رونق را به بازار برگرداند.
به گزارش تفسیری بینا، محمدولی به ایسنا افزود: فروش طلا در سال جاری به ویژه پس از عید تاکنون به شدت کاهش یافته که سبب شده است تا فروشندگان طلا به واحدهای تولیدی نیز کمتر سفارش دهند.
عبادالله محمدولی با ابراز تاسف از اظهارات مطرح شده در مخالفت با پیشنهاد ایجاد تنوع در عیار طلای تولید داخل توضیح داد: ما آمادگی داریم که درباره این پیشنهاد جلسات کارشناسی برگزار کنیم و نقاط و ضعف و قوت این پیشنهاد را بررسی کنیم.
او با اشاره به این‌که شرایط امروز حاکم بر تولید در کشور شرایط خوبی نیست، افزود: از ابتدای سال تاکنون واحدهای تولید مصنوعات طلا با کاهش شدید تولید مواجه و مجبور به تعدیل نیرو شده‌اند.
محمدولی افزود: فروش طلا در سال جاری به ویژه پس از عید تاکنون به شدت کاهش یافته که سبب شده است تا فروشندگان طلا به واحدهای تولیدی نیز کمتر سفارش دهند.
رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران با اشاره به این‌که ظرفیتهای داخلی در حوزه تولید مصنوعات طلا نادیده گرفته شده است، اظهار کرد: با ایجاد تنوع عیاری در تولیدات داخلی مصنوعات طلا می‌توانیم علاوه بر کاهش قیمت طلا در بازار رونق را نیز به این بازار برگردانیم.
وی با بیان این‌که هیچ استدلال منطقی در پشت مخالفتهای مطرح شده درباره ایجاد تنوع عیاری در تولید طلا وجود ندارد، عنوان کرد: به عنوان مثال گفته می‌شود کاهش عیار طلا سبب سیاه شدن آن می‌شود. این در حالی است که بدل‌های موجود در بازار یک تا دو سال گارانتی دارند و این‌که گفته می‌شود کاهش عیار سبب سیاه شدن طلا می‌شود، اظهارنظری غیرکارشناسی است.
او در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کاهش شدید فروش طلا در بازار نرخ آن کاهش نیافته است؟ گفت: قیمت طلا تابع نرخ جهانی بوده و وضعیت ارز درچند ماه اخیر نیز روی بازار طلا تاثیر گذاشته است.
این فعال صنعتی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کاهش عیار طلا به صادرات این صنعت لطمه خواهد زد؟ گفت: ما برای صادرات طلا و مصنوعات طلا به استاندارد نیاز نداریم و کاهش عیار هم هیچ تاثیری بر صادرات این حوزه نخواهد داشت.
پیشتر رئیس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت طلا، جواهر و نقره استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر ضرورت ایجاد تنوع عیاری در تولید مصنوعات طلا در کشور خبر داده بود که پیشنهاد ساخت مصنوعات طلا در عیارهای ۴، ۹، ۱۴ و ۱۷ ارائه شده و به زودی مجوز قانونی این کار صادر می‌شود.
در همین حال فریدون بلغاری، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران نیز با بیان این‌که پیشنهاد تدوین استاندارد طلای ۱۴ عیار در حال کارشناسی است و از نمایندگان بانک مرکزی هم در زمینه استعلام می‌شود، عنوان کرده بود که طلا با عیار ۱۸، ۲۰ و ۲۴ هر یک علامت استاندارد مخصوص به خود را دارند. به نقل از وی در کشورهای دیگر نیز طلا با عیارهای ۱۰، ۱۲ و ۱۴ تولید وعرضه می‌شود و مانند کشور ما این کالا با عیار بالا عرضه نمی‌شود.
این در حالی است که رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر مدعی شده که کاهش عیار طلا کیفیت آن را پائین می‌آورد.
رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران هم با ایجاد تنوع عیاری در ساخت مصنوعات طلا مخالفت کرده است.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.