کاهش شهریه‌های دانشگاه آزاد

کاهش شهریه‌های دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس سازمان اقتصادی به منظور کاهش شهریه های دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش پارس به نقل از مهر،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس سازمان اقتصادی به منظور کاهش شهریه های دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

فرهاد دانشجو گفت: دانشگاه آزاد قصد ایجاد یک سازمان اقتصادی را دارد و بر همین اساس بحث سرمایه‌گذاری‌های سودآور در سیستم‌های وزارت نفت برای این دانشگاه آزاد اسلامی حائز اهمیت است چرا که این اهداف را برای ایجاد منابع پایدار دنبال می‌کند تا در سال‌های آتی بار هزینه خانواده‌های دانشجویان کاهش یابد.

وی یکی از فعالیت‌های سازمان اقتصادی دانشگاه آزاد اسلامی را همکاری با وزارت نفت برشمرد و افزود:‌ ما به دنبال سرمایه‌گذاری در پروژه‌های سودده وزارت نفت هستیم؛ البته تمام این برنامه‌ها با همکاری تیم‌های اقتصادی، عمرانی و علمی دانشگاه آزاد در حال بررسی است که بعد از تصویب وارد هیات امنا می‌شود و در نهایت بعد از اصلاح، تصحیح و تصویب اجرایی خواهد شد.

کاهش ۳۵ درصدی شهریه‌های دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این ارتباط به کاهش ۱۵ الی ۳۰ درصدی شهریه‌های دانشگاه طی ۶ ماه اخیر اشاره و اضافه کرد: تمام دانشگاه‌های دولتی و غیر دولتی در سالجاری ۱۵ درصد شهریه دانشجویان قدیمی خود را افزایش دادند و دانشگاه آزاد هم اجازه و اختیار این افزایش قیمت را داشت اما به دلیل اینکه قول داده بودیم شهریه ها را تا ۲۰ درصد کاهش دهیم اینکار را نکردیم.

وی ادامه داد:‌ البته اگر با نرخ تورم ۲۳٫۵ درصد این حالت را در نظر بگیریم به راحتی مشخص می‌شود که کاهش شهریه‌های دانشگاه آزاد بیشتر از آنچه قول داده بودیم اعمال شده است؛ برای دانشجویان جدیدالورود فقط ۵ درصد افزایش شهریه پیش بینی کرده ‌ایم این رقم در قیاس با افزایش ۱۵ درصدی شهریه‌ها به مثابه کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌هاست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همین ارتباط البته تأکید کرد: این کاهش قیمت البته برای مقاطع مختلف متفاوت است بعنوان نمونه برای دانشجویان کاردانی و کارشناسی ناپیوسته ۲۰ درصد هزینه‌ها را کاهش دادیم این رقم با جمع ۱۵ درصدی نشاندهنده کاهش ۳۵ درصدی شهریه‌های دانشگاه در قیاس با سایر دانشگاه‌هاست.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه آزاد برای راه‌اندازی سازمان اقتصادی قصد واگذاری مالکیت برخی از اموال و املاک خود را به سایر واحدهای اقتصادی دارد؟ گفت: دانشگاه آزاد هیچ برنامه‌ای برای انتقال مالکیت واحدهای اقتصادی خود به سایر نهادهای اقتصادی و وزارت‌خانه‌ها ندارد.

شهریه‌های دانشگاه آزاد

 

شهریه‌

 

دانشگاه آزاد


پورتال اخبار دانشگاهی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.