کاهش عیار طلا گرایش مردم را iبه خرید طلای خارجی افزایش می‌دهد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

کاهش عیار طلا از ۱۸ iبه ۱۴ عیار گرایش مردم را iبه سمت خرید طلاهای خارجی با عیار ۱۸ افزایش می‌دهد.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب بالا گفت: کاهش عیار طلا از ۱۸ iبه ۱۴ و ۹ عیار گرایش مردم را iبه سمت خرید مصنوعات خارجی ساخته شده از این فلز گرانبها با عیار ۱۸ سوق می‌دهد.
وی افزود: تولید کنندگان و سازندگان مصنوعات طلا قریب iبه ۳۰ سال است که با ساخت مصنوعات طلا و جواهر با عیار ۱۸ iبه اعتبار و برند مشخصی را برای طلای ایرانی در سطح جهان ایجاد کردند.
وی با اشاره iبه اینکه یکی از دلایل خرید طلا توسط مردم ایران بویژه خانم‌ها سرمایه گذاری و پس انداز کردن می‌باشد اظهار داشت: چنانچه عیار طلا از ۱۸ iبه ۱۴ و ۹ تقلیل یابد رقبت مردم iبه ویژه خانم‌ها iبه خرید طلای ایرانی کاهش می‌یابد.
وی  ادامه داد: کشورهای همسایه ایران از جمله پاکستان، عربستان و کشورهای عربی همجوار ایران عموما طلا با عیار بالاتر از ۱۸ ارائه می‌دهند و کاهش عیار طلای ایرانی از ۱۸ iبه ۱۴ سبب می‌شود تا ما بخشی از بازار خارجی فروش مصنوعات ساخته شده از این فلز گرانبها را در کشورهای دیگر از دست بدهیم.
وی افزود: من iبه نوبه خود کاملا مخالف کاهش عیار طلا از ۱۸ iبه ۱۴ می‌باشم و براین باورم که کاهش عیار طلا از ۱۸ iبه ۱۴ زمینه ساز گرایش بیشتر مردم iبه خرید مصنوعات خارجی می‌شود./ک


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.