کاهش فعالیت‌های شرکت نفتی “اکسون موبیل” در لیبی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

شرکت “اکسون موبیل” بزرگترین شرکت نفتی اعلام کرد فعالیت در لیبی و شمار کارکنان خود در این کشور را به علل امنیتی کاهش خواهد داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، این شرکت اعلام کرد با توجه به وخامت اوضاع امنیتی در لیبی،‌ فعالیت گسترده در این کشور دیگر توجیهی ندارد.

شرکت “اکسون” سرمایه‌گذاری کلانی در لیبی انجام نداده ولی این اقدام شرکت، نشان دهنده افزایش نگرانی شرکت‌های جهانی نفت شده است.

اعتصاب‌ها تقریبا سبب توقف صادرات نفت لیبی در ۲ ماه اخیر شده و سبب افزایش قیمت جهانی نفت و از دست رفتن صدها میلیون دلار درآمد شرکت های غربی مثل “انی” ایتالیا و “ماراتون” آمریکا شده است.

اکسون موبیل” یکی از شرکت‌های متعدد نفتی غربی است که پس از لغو تحریم‌های تحمیل شده بر دولت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۰۳ به سبب انفجار هواپیمای آمریکایی بر فراز لاکربی در سال ۱۹۸۸، به سرعت به لیبی بازگشتند.

ذخایر نفت لیبی بیش از ۴۰ میلیارد بشکه تخمین زده می‌شود، ولی تحلیلگران اخطار می‌دهند شروط دشوار و نگرانی‌های امنیتی ممکن است سرمایه‌گذاران را فراری دهد.

همچنین شرکت “رویال داچ شل” حفاری در دو منطقه لیبی را به سبب نتایج ناامید کننده متوقف کرد و برخی شرکت های دیگر نیز اکتشاف نفت را به سبب نگرانی‌های مربوط به امنیت متوقف کرده‌اند.

در ماه ژوئیه نیز اعلام شد شرکت ماراتون در حال بررسی فروش سهام خود در یک کنسرسیوم بزرگ نفتی در لیبی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.