کاهش قیمت مسکن با اخذ مالیات

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه های خالی از احتکار مسکن جلوگیری می کند افزود: با دریافت مالیات از خانه های خالی ، درآمدهای دولت افزایش یافته وشاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

مجید جلیل سرقلعه درگفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه با کاهش میزان تولید مسکن عرضه هم کم خواهد شد و با کاهش عرضه قطعا قیمت فروش و اجاره مسکن افزایش خواهد یافت.اظهارداشت:به دلیل کاهش درآمدهای دولت، اعتبارات بخش مسکن و سرمایه گذاری دراین بخش کاهش یافته از این رو پیش بینی می شود با کاهش سرمایه گذاری ،تولید و عرضه مسکن کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات بر خانه های خالی گفت: مالیات بر مسکن ضروری است و باید برای دریافت مالیات از خانه های خالی طرح و یا لایحه ارایه شود.

وی با بیان اینکه اخذ مالیات بر خانه های خالی از احتکار مسکن جلوگیری می کند افزود: با دریافت مالیات از خانه های خالی ، درآمدهای دولت  افزایش یافته وشاهد کاهش قیمت مسکن خواهیم بود.

جلیل سرقلعه درباره عملکرد دولت درساخت مسکن مهر گفت: دولت ساخت مسکن مهر را اولویت اول خود قراردهد وعلاوه بر ادامه ساخت مسکن مهر از سرعت ساخت جلوگیری نکند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فلسفه ساخت مسکن مهر، خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد است‌افزود: مسکن مهر اقدامی موثر برای تعدیل نابرابری های اجتماعی و اقتصادی و تامین مسکن اقشار کم درآمد جامعه بود؛ اما اگر قیمت این واحدها افزایش یابد مردم دیگر توان خرید این خانه ها را نخواهند داشت.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی درباره احتمال افزایش قیمت مسکن مهربا تاکید بر اینکه مخالف هرگونه افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر هستیم، گفت: این موضوع به طور قطع در کمیته راه و شهرسازی و کمیسیون عمران بررسی می‌شود.

وی اظهار داشت: ما حامی ادامه سیاست های مسکن مهر هستیم ، اما این انتقادها بر این مساله وارد است که در زیر ساخت ها کمبود هایی وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره عملکرد اجرای طرح کد رهگیری دربنگاههای معاملات ملکی گفت: این طرح موفق بوده است اما ایراداتی هم درروش اجرا دارد که باید رفع شود.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.