کاهش مجدد رتبه اعتباری کشور پرتغال

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

موسسه مالی “اس اند پی” اخطار داد؛ رتبه اعتباری درازمدت پرتغال به سمت BB منفی خواهد رفت و این به معنای احتمال ۵۰ درصدی تنزل آن در ماه‌های آینده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس‌تی‌وی، موسسه اعتبارسنجی “استاندارد اند پورز” با اخطار به لیسبون دربارهٔ کاهش مجدد رتبه اعتبار مالی پرتغال گفت، این خطر وجود دارد که این کشور با پیروی از یونان دومین طرح نجات بین المللی را درخواست کند.

اس اند پی اخطار داد؛ رتبه اعتباری درازمدت پرتغال به سمت منفی خواهد رفت و این به معنای احتمال ۵۰ درصدی تنزل آن در ماه‌های آینده است.

هشدار این موسسه در زمانی به فشارها بر لیسبون می افزاید که دولت پرتغال سعی دارد وام دهندگان بین المللی را متقاعد سازد در اهداف مقرر برای کاهش کسری بودجه این کشور که به عنوان بخشی از طرح نجات ۷۸ میلیارد یورویی مورد توافق بین المللی قرار گرفته است، تسهیلاتی قائل شوند.

براساس این گزارش ممتاز به نقل از، دولت پرتغال متعهد است با کاهش ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورویی از هزینه‌های عمومی میزان کسربودجه این کشور را به ۴ درصد تولید ناخالص داخلی برساند اما اکنون سعی دارد هدف مقرر را به ۴٫۵ درصد تولید ناخالص داخلی تغییر دهد تا آزادی عمل بیشتری برای کاستن از اقدامات سختگیرانه ریاضتی و حمایت بیشتر از رشد اقتصادی و سرمایه گذاری داشته باشد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.