کاهش وام ساخت مناطق زلزله زده

۲۶اردیبهشت،

کد خبر: ۶۸۰۰ تاریخ انتشار یافتن: چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت۶:۲۷ عصر ذخیره ارسال به دوست نسخه چاپی

نماینده مردم ورزقان گفت: تسهیلاتی که قبل از عید به مناطق زلزله‌زده آذربایجان اختصاص داده شده بود به ۱۲۰ میلیون ریال کاهش یافته است.

به گزارش نوساز به نقل از باشگاه خبرنگاران, الهوردی دهقانی با بیان اینکه تسهیلات مصوب شده برای مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به ۱۲۰ میلیون ریال کاهش یافته است، اظهار کرد: این اقدام عملا تعطیلی ساخت و ساز و به سرانجام نرسیدن اهدافی را که برای ساخت و ساز مستحکم دنبال می کرد زیرسئوال خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه این میزان تسهیلات نه تنها برای ساخت مسکنی در اندازه ۶۰ متر به هیچ عنوان کافی نیست، افزود: بلکه می تواند سبب استفاده از مصالح نامرغوب و حتی نامربوط در امر ساخت و ساز در روستاها شده باشد و در نتیجه زمینه را برای بوجود آمدن ضایعه ای دیگر را فراهم آورد.

دهقانی در عین حال تامین مصالح با این میزان تسهیلات برای روستائیان را دشوار دانست و گفت: روستائیان باید برای تهیه مصالح مورد نیاز به شهرهایی مانند تبریز مراجعه کنند که تهیه مصالح با قیمت های بالا از این طریق به هیچ عنوان توجیه ندارد در حالی که بنیاد مسکن می تواند با قیمت بسیار پایین تر از طریق مبادی موجود مصالح مورد نیاز را به مانند قبل تامین و در اختیار متقاضیان قرار دهد.

این نماینده مجلس نهم در عین حال سپردن کار به پیمانکاران را مناسب تر از دادن تسهیلات به متقاضیان دانست و گفت: این مسئله در حال پیگیری است تا روند ساخت و ساز در مناطق زلزله زده به روند قبلی بازگردد.

وی در پاسخ به این سئوال که نحوه نظارت بر عملکرد پیمانکاران را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: نحوه کار، استفاده از مصالح ساختمانی حداقل مطلوب و سایر بخش ها باید از طریق ناظران مورد نظارت و کنترل باشد تا مسکنی که تحویل آُسیب دیدگان می گردد مسکنی مطمئن باشد./

منبع: باشگاه خبرنگاران


برچسب هابرچسب ها: وام، تسهیلات، خرید و فروش، املاک، مسکن، وام مسکن، بازار مسکن



آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.