کاهش ۴درصدی قیمت سکه آتی/۱۵۰ هزار تومان وجه تضمین کم شد

۲۹خردادماه،

در روند معاملات آتی سکه طلا تمام سررسید‌ها حداقل با ۴ درصد منفی معامله می‌شوند؛ در این میان سررسید تیر‌ماه با ۴٫۸۲درصد کاهش یک میلیون و ۱۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت خورده است.

به گزارش Consbank، به نقل از فارس، کاهش قیمت دلار و سکه در بازار نقدی از هفته قبل آغاز شده و بازار در آخرین روز هفته جاری از این امر مستثنی نبود و قیمت دلار با کاهش ۲۷۰ تومانی نسبت به آخرین نرخ ۳هزار و ۱۹۰ تومان ارزش‌گذاری شده است.

بر اساس این گزارش، هر قطعه سکه تمام طرح تازه نیز با افت شدید به یک میلیون و ۱۶۰هزار تومان کاهش قیمت پیدا کرده است.

بر اساس این گزارش؛ تمام سررسید‌های آتی سکه با کاهش حداقل ۴ درصدی به سقف کاهش قیمت روزانه خود نزدیک شده و ریزش حداقل ۴۰ هزار تومانی در هر سررسید ملاحظه می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، سررسید‌های تیر، مرداد و شهریور‌ماه تا این لحظه از تنظیم گزارش، در آخرین قیمت یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیون و ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان و یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان داد و ستد می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، حجم قرارداد آتی طلا تحویل تیرماه نزدیک به ۵۲۵ قرارداد، مرداد ماه ۳ هزار و ۱۰۰ قرارداد و شهریور‌ماه ۳ هزار و ۵۰ قرارداد است.

به گزارش فارس، طبق مصوبه هیئت پذیرش در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قراردادهای آتی سکه طلا و با توجه به کاهش قیمت تسویه روزانه قرارداد‌های فعال طی روزهای اخیر، از روز یکشنبه دوم تیرماه پس از اتمام روز معاملاتی وجه تضمین اولیه برابر با مبلغ ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تعیین می‌شود.

بر اساس این گزارش، مبلغ ۱۰ میلیون ریال از وجه تضمین اضافی تضمین شده همچنان به قوت خود باقی است.

بنابراین از دوم تیرماه وجه تضمین مورد نیاز برای هر قرارداد معادل با وجه تضمین اولیه به علاوه وجوه تضمین اضافی باقی مانده برابر با مبلغ ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال خواهد بود؛ این میزان نسبت به وجه تضمین فعلی ۱۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.


سامانه خبری ساخت و ساز کشور | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.