کاهش ۱۲ درصدی صادرات از گیلان

نوشته شده در تاریخ ۱۷/آذر/ – ۰۹:۵۱ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

خبرگزاری : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از کاهش صادرات این استان در ۸ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

علی منتظری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه میزان صادرات استان گیلان در این مدت به لحاظ ارزشی ۱۲ درصد کاهش داشته‌است، گفت: در این دوره استان گیلان ۲۷۵ میلیون و ۲۱ هزار و ۱۵۸ دلار صادرات کالاهای غیرنفتی داشته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی ۱۰ درصد افزایش داشته‌ است.

وی افزود: عمده کالاهای صادراتی استان گیلان شامل خشکبار، مواد معدنی، مصالح ساختمانی، سیمان، کاشی، محصولات کشاورزی به ویژه برنج و سبزیجات و نیز شیشه و آیینه و محصولات پلاستیکی است که به کشور‌های اوکراین، روسیه، گرجستان، ارمنستان و قزاقستان صادر شده‌ است.

منتظری با اشاره به اینکه کالاهای وارداتی به گیلان بیشتر شامل آهن، مصنوعات فلزی، چوب و تخته، ماشین آلات ومواد شیمیایی از کشور‌های آلمان و روسیه است، اظهارکرد: میزان واردات استان نیز در ۸ ماه نخست سال جاری به ۹۱۵ میلیون و ۹۲۳ هزار ۶۳۲دلار رسیده که به لحاظ وزنی ۲۲ درصد و به لحاظ ارزشی ۱۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته‌است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، این استان به لحاظ صادرات غیرنفتی در کشور رتبه ۸ را دارد و در صورت راه‌اندازی بیش از ۱۱۰۰ طرح صنعتی تولیدی و عمرانی، شاهد افزایش چند برابری صادرات غیرنفتی استان خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۸ هزار نفر در این استان در واحد‌های تولیدی و صنعتی مشغول به کارند که در واقع جمعیت فعال این استان در حوزه صادرات غیرنفتی‌اند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.