کاهش ۱۶ هزار موردی پیش‌فروش‌ خانه

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ هزار مورد از قراردادهای پیش‌فروش خانه کم شده است.

به گزارش ممتاز ؛  با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن از ابتدای سال و انتظار افزایش قراردادهای پیش‌فروش، به نظر می‌رسد رکود خرید و فروش به سمت پیش‌خریدها هم رفته و این بازار را نیز تحت تاثیر خود قرارداده است.

امسال در کنار بازار کم معاملات مسکن،‌ مردم برای پیش‌خرید خانه هم دست نگه داشتند و منتظر کاهش دوباره قیمت‌ها می باشند.

کاهش ۱۶هزار موردی پیش فروش خانه در ۹ ماهه امسال

بر اساس آمار موجود از میزان ثبت قراردادهای پیش‌خرید مسکن توسط اتحادیه املاک طی ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ هزار و ۹۰۰ مورد از قراردادهای پیش‌فروش خانه کاهش یافته است.

طی ۹ ماهه امسال در کل کشور با ثبت بیش از ۵۲ هزار و ۵۰۰ قرارداد و مدت مشابه سال قبل نیز با ثبت بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۰ قرارداد پیش فروش همراه بود که در نهایت با کاهش حدود ۱۶ هزار موردی این قراردادها مواجه شدیم.

بر اساس آمار موجود دی ماه امسال نیز نسبت به دی ماه سال قبل با کاهش حدود ۴۰۰۰ موردی در قراردادهای پیش‌فروش مواجه بودیم.

 

دی ماه سال قبل ۸۵۰۰ قرارداد پیش‌فروش و دی ماه امسال ۴۶۰۰ قرارداد منعقد شد.

تهرانی‌ها صدر نشین پیش‌فروش خانه شدند

در ۹ ماهه سال قبل در تهران نیز بیش از ۱۳هزار و ۳۸۰ قرارداد پیش فروش منعقد شد که در مقایسه با مدت مشابه امسال بیش از ۴۱۰۰ مورد افزایش داشته است.

این آمار بیانگر کاهش اطمینان مردم نسبت به پیش خرید واحد مسکونی است چراکه بعضی معتقدند طی دو سال قبل با افزایش قیمت مصالح ساختمانی هزینه تمام شده و ساخت یک واحد مسکونی با نوسان همراه می‌شود؛ بنابراین متقاضایان و پیش خریداران نیز به خرید این واحدهای مسکونی کمترین اطمینان را دارند.

برخی دیگر نیز بر این باورند تاخیر در تحویل واحدهای مسکونی پیش خرید شده به ضرر پیش‌خریداران است چراکه پول آنها مدتی خوابیده است و باید هزینه سکونت در مکان دیگر تا زمان تحویل واحدشان را نیز بپردازند که این امر طی سال‌های اخیر سخت‌تر شده است.

البته شاید سبب اصلی کاهش این قراردادها بدحسابی و تاخیر در زمان تحویل واحدهای پیش‌خرید شده طی سال‌های اخیر است؛ به گونه‌ای که بعضی پس از پیش‌خرید واحد مسکونی خود در زمام تحویل با افزایش قیمت مواجه شدند و سازندگان مبالغ بیشتری را طلب کرده‌اند.

به گفته صاحبنظران مسکن پیش‌خرید واحدهای مسکونی همچون مسکن مهر و بعضی طرح‌های دیگر توسط بخش خصوصی مردم را از این روش خرید ناامید کرده است و متقاضیان نیز ترجیح می‌دهند کمتر تن به پیش‌خرید خانه بدهند و مشکلات اجاره‌نشینی را به جان می‌خرند.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.