کاهش ۲۷ درصدی واردات لپ تاپ به کشور/ امارات مبدا اصلی لپ تاپ وارداتی

به گزارش خبرنگار مهر، تازه ترین آمار گمرگ ایران از کاهش ۱۰ درصدی واردات انواع کالای لپ تاپ و نوت بوک به کشور در پنج ماه نخست امسال و از نظر ارزشی حکایت دارد و این در حالی است که در چهارماه ابتدای سال جاری واردات لپ تاپ از نظر وزنی افزایش ۸ درصدی را نشان می داد.

براین اساس در پنج ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۷۶٫۵ میلیون دلار انواع نوت‌بوک به وزن تقریبی ۱۳۲۰ تن وارد کشور شد که این میزان واردات از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه در سال قبل، کاهش ۱۰٫۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش ۲۶٫۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این درحالی است که در ۴ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۲۸ میلیون دلار انواع نوت‌بوک به وزن تقریبی ۹۸۳ تن وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۸ درصدی همراه بود.

براساس اعلام گمرک، امارات مبدا اصلی نوت‌بوکهای وارداتی به کشور است و بیش از ۹۰ درصد از واردات این محصول دیجیتالی به ایران از طریق این کشور انجام می‌شود.

واردات انواع نوت‌بوک در سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی به بیش از ۴۸۷ میلیون دلار رسیده بود و وزن نوت‌بوکهای وارداتی به کشور نیز با افزایش ۲۸ درصدی به بیش از ۴۵۰۰ تن رسیده بود.

به گزارش مهر، نوسانات نرخ ارز از جمله مواردی است که به کاهش واردات لپ تاپ به کشور برغم افزایش تمایل برای خرید این کالای دیجیتالی دامن زده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.