کاهش ۳۰ درصدی انتشار ریزگردها در تهران

ممتاز نیوز : معاون محیط انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از کاهش ۳۰ درصدی ریزگردها در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان تهران خبر داد.

علی محمد شاعری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود:  این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد تعداد روزهایی که در سال جاری آسمان استانهای ایلام ، کرمانشاه و خوزستان را ریزگردها پوشانده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است. به گفته وی، اما غلظت ریزگردها در این استانها به میزان یک چهارم کاهش داشته و بررسی ها نشان می دهد میزان این شاخص از ده هزار میکرو گرم  در سال گذشته  به ۲ و نیم تا سه هزار میکرو گرم درسال جاری رسیده است.

معاون سازمان محیط زیست به فرارسیدن فصل پاییز و افزایش میزان رطوبت و کاهش بادهای موسمی اشاره و پیش بینی کرد پدیده گردوغبار به تدریج کاهش یابد.وی با بیان اینکه هم اکنون ۲۳ استان کشور با این پدیده روبرو هستند به اجلاس غیر متعهدها اشاره کرد و گفت : سازمان محیط زیست تلاش می کند ریزگردها و اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با این پدیده را مهمترین محور بیانیه پایانی و گفتگوهای دوجانبه و چند جانبه زیست محیطی با کشورهای شرکت کننده از جمله عراق ، سوریه ، ترکیه ، اردن و سازمان ملل متحد قرار دهد.

شاعری منشا اصلی ریزگردها را خشک شدن بیش از ۹ هزار کیلومتر مربع از تالابهای کشور عراق دانست و افزود: بهترین روش برای مقابله با این پدیده زیست محیطی عملیات بیولوژیک یا تثبیت خاک از طریق بذرپاشی، پخش سیلاب و مالچ پاشی است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.