کاهش ۴۱ درصدی صاحبخانه‌ها و افزایش اجاره‌نشینان

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/علی‌رغم کاهش حجم کل معاملات مسکن در دی‌ ماه امسال میزان عقد قراردادهای اجاره‌نشینی نسبت به دی‌ ماه پارسال افزایش یافته درحالیکه ۴۱ درصد میزان خرید و فروش خانه کاسته شده است.

به گزارش ممتاز ؛ درحالی که حجم کل معاملات مسکن در دی ‌امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۱ هزار مورد کاهش دارد تعداد قراردادهای اجاره ۲۴۰۰ مورد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر شده است.

این روند برای تهرانی‌ها که بیشترین درصد قراردادهای مسکن در کل کشور را به خود اختصاص می‌دهند نیز به همین روال بود؛ به گونه‌ای که تهرانی‌ها در دی‌ ماه امسال نسبت به دی پارسال حدود ۳۰۰۰ قرارداد اجاره‌نشینی بیشتر منعقد کردند.

اما آنچه کارشناسان و صاحب‌نظران مسکن بر آن تاکید دارند، کاهش قدرت خرید مسکن طی ماه‌های اخیر و پس از افزایش قیمتی است که از سال قبل رقم خورد و حجم قابل توجهی از متقاضیان مسکن به سمت اجاره‌نشینی رفتند بنابراین میزان قراردادهای اجاره‌نشینی در کشور و تهران افزایش یافته است.

البته طبق پیش‌بینی دست‌اندرکاران بازار مسکن باید این بازار از ابتدای زمستان رونق می‌گرفت و از رکود خارج می‌شد اما همچنان خبری از رونق نیست و بر اساس آمار کشور ثبت قراردادهای املاک ۴۱ درصد از میزان خرید و فروش‌ها در دی ماه امسال نسبت به دی پارسال کاسته شده اما بر اساس این آمار و اعلام مرکز آمار کشور همواره اجاره‌نشینی روبه افزایش است که مهم‌ترین سبب آن کاهش قدرت خرید مردم، افزایش جمعیت و افزایش مهاجرت به شهرهاست.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.