کاهش ۴۲،۸ درصدی تولید وانت

۰۶م اسفند ،

کاهش ۴۲،۸ درصدی تولید وانت

تولید وانت در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲،۸ درصد کاهش داشته است، در حالی که طی ۹ ماهه سال ۹۱ میزان کاهش تولید این خودرو نسبت به سال ۹۰ ، ۴۲،۷ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ممتازنیوز به نقل از ایرنا،  بر اساس آمار انتشار یافته از سوی انجمن خودروسازان؛ در ۱۰ ماه سال جاری در مجموع ۹۱ هزار و ۴۴۹ دستگاه وانت تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل که این میزان ۱۵۹ هزار و ۸۸۹ دستگاه بوده، کاهش ۴۲،۸ درصدی دارد.
در ۱۰ ماه امسال تولید انواع وانت در ایران خودرو ۴۴ درصد، گروه بهمن ۱۹،۱ درصد، زامیاد ۴۸،۹ درصد و در پارس خودرو ۴۵،۸ درصد کاهش داشته است.
در حالی که در ۹ ماه اول امسال تولید انواع وانت در ایران خودرو ۴۳،۷، زامیاد ۴۸،۹ درصد، گروه بهمن ۲۰٫۹ درصد و در شرکت پارس خودرو ۳۸ درصد کاهش داشته که در این بین تنها میزان تولید زامیاد ثابت بوده و باقی خودروسازان با کاهش تولید رو به رو بوده اند. البته گروه زامیاد نیز با کاهش ۴۹،۱ درصدی تولید در دی ماه مواجه بوده است.
در دی ماه سال جاری تعداد ۱۱ هزار و ۴۹۸ دستگاه انواع وانت در کشور تولید شد که این تعداد در دی ماه سال قبل ۲۰ هزار و ۲۷۶ دستگاه بوده است که کاهش ۴۳،۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
یادآور می گردد؛ در آذر ماه سال جاری نیز تعداد ۱۱ هزار و ۷۲ دستگاه انواع وانت در کشور تولید شد که این تعداد در آذر ماه سال قبل ۱۶ هزار و ۵۰۴ دستگاه بوده است که کاهش ۳۲،۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل در پی داشت.

یکشنبه ۶ اسفند   ۱۴:۲۰

منبع:عصرخودرو
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.