کاهش ۴۵ درصدی خرید و فروش خانه

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/علی رغم اینکه گفته می‌شود از پاییز بازار مسکن رونق گرفته آمارها کاهش ثبت معاملات را نشان می‌دهد؛ به گونه‌ای که معاملات مسکن در آبان‌ ۱۵ هزار مورد نسبت به مهر کاهش یافته و میزان خرید و فروش‌های ثبت شده در آبان امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۴۵ درصد کاهش دارد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) کل قراردادهای مسکن منعقد شده در آبان‌ امسال در مقایسه با ماه قبلش با کاهش ۱۵هزار موردی و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش بیش از ۶۷ هزار موردی همراه بوده است.

این در حالی است که از ابتدای فصل پاییز مسئولان و کارشناسان از بهبود و رونق بازار مسکن می‌گویند اما آمارها بیانگر این امر نیست و دوماه پاییز بیانگر کاهش تعداد قراردادهای مسکن است؛ به گونه‌ای آبان نسبت به مهر کاهش معاملات را داشته و مهر نیز نسبت به شهریور با کاهش ۱۴ هزار موردی ثبت معاملات همراه بوده است.

بر اساس آمار ثبت معاملات مسکن در ابان ماه از میان ۱۲۸ هزار و ۴۸۰ قرارداد مسکن،‌ بیش از ۷۵ هزار و ۵۰۰ مورد مربوط به خرید و فروش‌ها بوده که کل خرید و فروش‌های آبان‌ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۳ هزار مورد کاهش یافته است.

براساس آمار ثبت معاملات مسکن توسط کد رهگیری ثبت شده در کل کشور تاکنون،‌ اردیبهشت‌ماه با ثبت بیش از ۱۳۷ هزار قرار‌داد رکورد خرید و فروش‌ مسکن را داشته و خرداد‌ با ثبت بیش از ۱۱۲ هزار قرار‌داد در رتبه‌ دوم معاملات خرید و فروش قرار دارد.

رتبه‌ سوم ثبت معاملات خرید و فروش مسکن مربوط به تیرماه با ثبت بیش از ۹۲ هزار قرار‌داد است و پس از آن در شهریور بیش از ۸۵ هزار قرار‌داد ثبت شده است.

در شهریور امسال نیز ۸۵ هزار و ۲۳ قرارداد خرید و فروش‌ و در مهر ماه ۷۸ هزار و ۲۹۱ معاملات خرید و فروش‌ خانه ثبت شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵۷ هزار مورد کاهش دارد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.