کاهش ۶۰ درصدی مصرف سوخت در واحدهای صنعتی نفت

مصرف سوخت واحدهای صنعتی با اجرای طرح پژوهشی احتراق در دمای بالا در کوره های صنعت نفت، ۶۰ درصد کاهش می یابد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شانا، رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور با بیان این که طرح های متعددی در بخش پژوهشی این شرکت به منظور کاهش مصرف انرژی در این شرکت تعریف شده است، طرح پژوهشی احتراق در دمای بالا در کوره های صنعت نفت را ازجمله این طرح ها برشمرد و افزود: با اجرای این طرح کاهش مصرف انرژی، آلایندگی محیط زیست را به نحو چشمگیر کاهش خواهد داد.

امید شاکر اعتبار مصوب برای این طرح پژوهشی را ۱۳۰میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: اجرای این گونه طرح ها اگر چه ممکن است درابتدا منجر به افزایش هزینه های تولید شود اما بازگشت سرمایه و سود در کوتاه مدت، اجرای آنها را از نظر اقتصادی توجیه پذیر می سازد.

وی با بیان این که دانش فنی توسعه فناوری احتراق در دمای بالا در کوره های صنعت نفت در کشورهای پیشرفته ای مثل ژاپن،‌آلمان و امریکا به تولید صنعتی رسیده است،گفت: در کشور ما نیز دستیابی به این فناوری،‌ پیشرفت قابل توجهی داشته است؛ به گونه ای که با عقد قرارداد با تولید کنندگان داخلی، تجاری سازی خواهد شد.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور، طراحی ساختمان سبز (ساختمان با مصرف خالص صفر انرژی) و اتوبوس هیبریدی مکانیکی را از دیگر طرح های پژوهشی خواند و گفت: این طرح ها امسال در دستور کار قرار گرفته اند.

شاکری تاکید کرد: دستیابی به دانش فنی،طراحی، ساخت و پیاده سازی این طرح های پژوهشی گامی موثری و رو به جلو در جهت مصرف بهینه انرژی خواهد بود./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.