کاهش ۸۰درصدی ترافیک با امداد رسانی به موقع

مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان معتقد است:

کاهش ۸۰درصدی ترافیک با امداد رسانی به موقع

دوره آموزش عملیات امداد در زمان بروز حادثه برای امداد رسانان تحت پوشش امداد خودرو رفاه ایرانیان از ۲۴تیرماه جاری به مدت چهار روز در سالن همایش ستاد مردم نهاد شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

به نقل از  موج، علیرضا برنجی مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان، با بیان این مطلب گفت: کمبود کلیت ساختاری و سازمانی امدادگران، ارتباط ضعیف درون سازمانی و برون سازمانی در صحنه عملیات، ناکافی بودن و نقصان در ساختار برنامه ریزی یکپارچه برای امدادگران خودرو و خلاء دانش و تجربه از ضروریات برگزار کردن دوره آموزش عملیات امداد در زمان بروز حادثه است.
وی با اشاره به ضرورت آموزش امدادگران، تسریع خدمات امدادرسانی، کاهش خسارت جانی ومالی و هماهنگی بین بخش های مختلف در زمان بروز حادثه، تصریح کرد: افزایش ایمنی، بالابردن توانایی امدادرسانان و توانایی برخورد با مصدوم از دیگر عواملی است که در این دوره آموزشی به آن توجه خواهد شد.
برنجی اظهار اشت: تمامی امدادگران فنی این مجموعه موظف هستند که گواهینامه فنی و حرفه ای حمل و یدک انواع خودروها را داشته باشند.
مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان، با اشاره به اینکه تمامی امدادگران این شرکت دوره کمک های اولیه پزشکی را خواهند گذراند، افزود: دوره آموزشی عملیات امداد در زمان بروز حادثه برای تسریع در خدمات امدادی از ضروریات یک امداد رسانی به شمار می رود که امدادگران امدادخودرو رفاه ایرانیان با گذراندن این دوره ها مدارک مربوطه را دریافت می کنند.
وی در مقایسه ارائه خدمات رسانی امدادی در ایران با دیگر کشورها اظهار کرد: امدادگران ایرانی باید تلاش کنند استانداردهای بین المللی را در ارائه خدمات به خودروهای آسیب دیده رعایت کنند و یکی از این عوامل، مدیریت عملیات امداد در زمان بروز حادثه است.
برنجی همچنین به استفاده صحیح از دانش فنی، مکانیکی و انسانی اشاره و اضافه کرد: این عوامل می تواند در کاهش فشار روانی به راننده موثر باشد.
مدیرعامل امداد خودرو رفاه ایرانیان با تاکید بر اینکه امداد رسانی به موقع به خودرو آسیب دیده موجب کاهش ۸۰ درصدی ترافیک خواهد شد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم با آموزش امدادگران این مجموعه، سطح استاندارد امدادخودرورفاه ایرانیان را به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم.
یادآور می شود دوره آموزش عملیات امداد در زمان بروز حادثه، با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان تهران، ستاد فعالیت سازمان های مردم نهاد شورای شهر، اورژانس تهران، جمعیت هلال احمر و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از ۲۴ تا ۲۸ تیرماه جاری و از ساعت ۹ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.

سه شنبه ۲۰ تیر   ۱۳:۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.