کاهش ۸۰ درصدی واردات لپ‌ تاپ

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران معتقد است که واردات انواع لپ تاپ و رایانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش سه نسل ، “سیدمهدی میرمهدی” در گفت و گو با موبنا با اشاره به گردش مالی بازار این کالای دیجیتالی در کشور اظهار داشت: هم اکنون به دلیل دو برابر شدن نرخ ارز واردات این کالای ارتباطی و دیجیتالی به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی با اشاره به دو برابر شدن قیمت تمامی لپ تاپ ها و افزود: با شرایط ایجاد شده بیشتر کاربران این کالای دیجیتالی برای خرید کامپیوتر، لپ تاپ و انواع سخت افزار دست نگه داشته و برای خرید تردید دارند چرا که قیمت این وسیله ارتباطی هر روز در حال تغییر است.

وی با اشاره به اینکه واردات این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور چشمگیری کاهش یافته اعلام کرد: کاهش واردات این کالا در حالی است که بر اساس تازه‌ترین آمار گمرک ایران در پنج ماهه نخست امسال میزان واردات لپ تاپ به کشور از لحاظ وزنی نزدیک به ۲۷ درصد و از نظر ارزشی بیش از ۱۰ درصد کاهش داشته است.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: آمارهای به دست آمده از گمرگ ایران از کاهش ۱۰ درصدی واردات انواع کالای لپ تاپ و نوت بوک به کشور در پنج ماه نخست امسال و از نظر ارزشی حکایت دارد و این در حالی است که در چهارماه ابتدای سال جاری واردات لپ تاپ از نظر وزنی افزایش ۸ درصدی را نشان می داد.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.