کاکایی؛با پرچم ملی‌مان آشتی کنیم

۲۱خردادماه،

عبدالجبار کاکایی گفت: پرچم‌های مختلف ومتنوعی که جایگزین پرچم ملی ایران شده، باید جمع‌آوری و به جای آن پرچم جمهوری اسلامی ایران برافراشته شود.

به گزارش هنرآنلاین؛ کاکایی با ابراز خوشحالی از اهتزاز پرچم ایران در نقاط مختلف کلانشهر تهران، آن را نشانه مبارکی خواند و افزود:نخستین حسی که از پرچم ملی کشورمان به ذهنم می‌رسد، استقلال وطن است؛ به عبارتی، کشوری که پرچم دارد از هویت مشخصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه پرچم هر کشور رفته‌رفته به نماد آرمانی ملت‌اش تبدیل می‌شود، تصریح کرد: زمانی شکوه این نماد مشخص می‌شود که در هر سرایی به اهتزاز درمی‌آید؛ بنابراین چه بهتر که پرچم‌های برافراشته در هر سرا، پرچم ملی کشورمان باشد.

کاکایی با قدردانی از برپایی جشنواره‌ای اختصاصی برای پرچم ایران گفت: «این جشنواره زمانی مفید است که نتیجه مقطعی و موقت نداشته باشد؛ بلکه باید بتواند بین مردم و هویت‌شان آشتی برقرار کند. البته جشنواره پرچم نیز پس از اتمام دوره آن باید مورد نقد قرار گیرد، چراکه هر نقد سازنده‌ای می‌تواند زمینه رشد و بروز بهتر فعالیت‌ها را فراهم کند.

ترانه‌سرای مطرح کشور همچنین با بیان این‌که در مدارس و کتاب‌های درسی باید عنصر هویتی پرچم مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: احترام به پرچم باید در مدارس آموزش داده شود و در صبحگاه‌های مدارس، پرچم ملی برافراشته و سایر پرچم‌ها کنار گذاشته شود. از سوی دیگر، هنرمندان نیز می‌توانند به فعالیت تبلیغاتی دست زده و در این حوزه‌ها ورود پیدا کنند.

نخستین جشنواره پرچم در سه رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه پنج و با محوریت فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

۳۲۰/۳۲

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.