کدام عکس مارلون براندو ۱۳ میلیون پوند ارزش دارد؟

کدام عکس مارلون براندو ۱۳ میلیون پوند ارزش دارد؟کدام عکس مارلون براندو ۱۳ میلیون پوند ارزش دارد؟
تاریخ درج : ۱۷ شهریور
سرفصل : در حاشیه سینما   |   منبع خبر : وب سایت تخصصی سینمایی سینمانگار
خلاصه مطلب : انتظار می‌رود یک طراحی چاپ “اندی وارهول” از “مارلون براندو” در فیلم «وحشی» به قیمت ۱۳ میلیون پوند فروخته شود.

انتظار می‌رود یک طراحی چاپ “اندی وارهول” از “مارلون براندو” در فیلم «وحشی» به قیمت ۱۳ میلیون پوند فروخته شود.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از تلگراف، بنیاد “اندی وارهول” اعلام کرده این اثر در حراجی ماه نوامبر کریستی به حراج گذاشته می‌شود.

این طراحی چاپ یکی از چندین اثر “وارهول” است که برای جمع آوری پول برای حمایت از هنرمندان تجسمی به فروش می‌رود.
 
این بنیاد همچنین اعلام کرد حمایت از هنرمندان هدف اصلی “وارهول” از تشکیل بنیاد بود و افزود به موزه‌ها نیز کمک مالی خواهد کرد.
 
“استیون مورفی”، مدیر کریستی گفت این حراجی کمک می‌کند آثار “وارهول” به دست کسانی برسد که هرگز خیالش را هم نمی‌کردند بتوانند اثری از “وارهول” داشته باشند.
 
تابلوی “وارهول” از “براندو” «مارلون» نام دارد و سال ۱۹۶۶ طراحی شده است. این اثر چاپ سیلک اسکرین است و یکی از معروف‌ترین پرتره‌های “وارهول” از چهره‌های هالیوودی است. تخمین زده می‌شود «مارلون» به قیمت ۱۳ میلیون پوند به فروش برود.


به گفته “برت گرووی”، مدیر بخش هنر پس از جنگ و معاصر حراجی کریستی «تابلو «مارلون» در کنار پرتره وارهول از اولیس پریسلی بیانگر شور و هیجانی است که کمتر در دیگر آثار این هنرمند دیده می‌شود.»
 
“وارهول” در این چاپ از عکس تبلیغاتی “براندو” برای فیلم «وحشی» ساخته “لاسلو بندکت” تولید سال ۱۹۵۳ استفاده کرده است. این فیلم درمورد گروهی موتورسوار شورشی است.
 
بنیاد “وارهول” که سال ۱۹۸۷ تاسیس شده است اعلام کرده نقاشی‌ها، عکس‌ها و دیگر آثار هنری “وارهول” را در طی چند سال آینده به منظور کمک به هنرمندان تجسمی به فروش می‌رساند و قرار است به مناسبت ۲۵ سالگی بنیاد هدایایی غیرمنتظره به موزه‌ها اهدا کند.
 
آثار “وارهول” در حراجی‌ها بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. «تصادف ماشین سبز- سوختن ماشین سبز» سال ۲۰۰۷ به قیمت ۷۱٫۷ میلیون دلار فروخته شده. پرتره چهار قسمتی او از چهره خودش هم سال ۲۰۱۱ به قیمت ۳۸٫۴ میلیون پوند فروخته شد. «مارلون مضاعف» که اثری دیگر از چهره “براندو” بود و سال ۱۹۶۶ طراحی شده نیز سال ۲۰۰۸ به قیمت ۳۲٫۵ میلیون دلار به فروش رفت. چهار ماه پیش هم اثری از این هنرمند با الهام از چهره “الویس پریسلی” به قیمت ۳۷ میلیون دلار در حراجی سوتبی فروخته شد.
 

نظرات خوانندگان


سینما نگار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.