کدام یک زودتر شکست؟ گلکسی ۳ یا آی فون ۴S

ماندانا سجادی: برای یافتن پاسخ این سوال، SquareTrade ، یک شرکت مستقل ارائه دهنده گارنتی ، این اسمارت فون آندرویدی معروف را در معرض آزمایش  قرار داد و برای انجام دادن مقایسه بهتر، گوشی نامدار اپل، آی فون ۴s را هم به همین شکل آزمایش کرد.

این تست ۳ مرحله داشت:
SquareTrade در مرحله اول اسمارت فون ها را از ارتفاعی هم سطح گوش انسان رها کرد. این مرحله از آزمایش بسیار منصفانه بود زیرا  وقتی در حال صحبت کردن با اسمارت فون خود هستید مسلما آن را کنار گوش خود نگه داشته اید و احتمال دارد همین جا گوشی از دستتان بیفتد.

برای انجام مرحله دوم آزمایش آنها اسمارت فون را به دست دو کودک بسیار بازیگوش دادند که در واقع شبیه سازی کاری بود که یک کودک نوپا ممکن است با گوشی پدر و مادر خود انجام دهد. ( به گفته SquareTrade از هر ۴ خانواده ، اسمارت فون های یک خانواده توسط کودکانشان آسیب دیده است)

در نهایت نوبت به مرحله تست اتومبیل رسید! یعنی دو گوشی را پشت یک وسیله نقلیه در حال حرکت گذاشتند و ماشین طوری شروع به حرکت کرد که اسمارت فون ها از پشت آن بیفتند.  به گفته این کمپانی ،گوشی یک نفر از هر ۱۵ نفر در داخل یا اطراف ماشینشان صدمه می بیند.

فکر می کنید کدام گوشی برنده شد؟ دو گوشی تقریبا به صورت یکسان در برابر آسیب ها مقاومت کردند. البته آی فون ۴S در دو مرحله آزمایش کمتر ساییده شد. اما سامسونگ گلکسی ۳ وقتی از دست بچه ها افتاد، سالم تر از آیفون به نظر می رسید شاید هم به خاطر این باشد که قاب پشتی آی فون از شیشه است در حالیکه قاب گلکسی ۳ پلاستیکی است.

به نظر شما یک اسمارت فون تا چه حد باید در برابر آسیب ها مقاومت کند؟ آیا گوشی در بازار موجود هست که پایداری اش شما را تحت تاثیر قرار داده باشد؟

دانلود Samsung_Galaxy_S3_vs_iPhone_4s_Drop_Kid_Car_Test   دانلود Samsung_Galaxy_S3_vs_iPhone_4s_Drop_Kid_Car_Test


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.