کرامت انسانی مانع وقوع جرم می‌شود

یک وکیل پایه یک دادگستری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: زمانی که در جامعه کرامت انسانی احیا و استمرار پیدا کند،‌ روند جرایم به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

حمید اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با بیان اینکه وقتی در جامعه‌ای جرم و فساد ریشه کند آن جامعه دچار بحران و آسیب خواهد شد، اظهار داشت: افزایش جرم و جنایات باعث کاهش کرامت انسانی می‌شود که در نتیجه آن بحران و  ناامنی در میان شهروندان افزایش می‌یابد.

این حقوقدان ادامه داد: بستر ارتکاب جرم قبل از ایجاد آن باید از بین برود تا از این طریق تخیل و فکر ارتکاب جرم در ذهن افراد جامعه شکل نگیرد.

وی با بیان اینکه زندان می‌تواند محلی برای پرورش و خودسازی افراد باشد، افزود: مسئولان قضایی موظف هستند با برقراری عدالت در جامعه نظم و امنیت را فراهم کنند تا به تدریج شهروندان در پی بروز جنایات متعدد اعتماد و اطمینان خود را به دستگاه قضا از دست ندهد.

اصغرزاده در ادامه تصریح کرد: با اشاره به تاثیر برخورد قاطع و جدی دستگاه قضا با جرام خاطرنشان کرد: قوه قضاییه باید با نظارت دقیق و اجرای برنامه‌های سازنده خود با افرادی که در بروز جرایم دخیل هستند عوامل بازدارندگی جرم را در جامعه ایجاد کند.

این حقوقدان در پایان خاطر نشان کرد: اگر انسان جایگاه واقعی خود را بشناسد هرگز مرتکب اعمال خلاف قانون نمی‌شود.

انتها پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.