کرایه ها گران شد

۲۷فروردین۱۳،

با بی اعتنایی به دعوای شورای شهر و فرمانداری ؛

کرایه ها گران شد

دعوای افزایش نرخ کرایه تاکسی از سال قبل آغاز شد و هنوز هم به نتیجه نرسیده است ،چون شورای شهر موافق این افزایش است و فرمانداری مانند سال قبل مخالف این موضوع است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از خبرآنلاین، به نظر می رسد که این اختلاف دیگر نخ نما شده،چون سال قبل هم تا تیرماه فرمانداری مخالفت کرد و سرانجام ۴ ماه بعد از اینکه رانندگان خودسرانه کرایه می گرفتند با ابلاغ نرخ تازه کرایه ها،برچسب تاکسی ها نصب شد.
اعضای شورای شهر در اواخر سال ۹۱ افزایش کرایه‌های حمل و نقل را در دستور کار خود قرار دادند و در نهایت قرار شد کرایه‌های تاکسی حدود ۳۱٫۵ درصد و اتوبوس و مترو ۲۰ درصد در سال ۹۲ افزایش یابد.
در این باره مهدی چمران رئیس شورای شهر معتقد است که با وجود تورم کنونی باید نرخ کرایه تاکسی ها تا ۳۰ درصد افزایش یابد چون رانندگان تاکسی در تامین معیشت خود دچار مشکل می باشند،اما مرتضی تمدن استاندار تهران روز قبل اعلام کرد که هیچ گونه افزایش قیمت کرایه‌های حمل و نقل عمومی و سوخت فعلا در دستور کار نیست چون فرمانداری مخالف این موضوع است.


منتظر وزیر کشورم
در همین حال رئیس شورای شهر سخنان استاندار تهران را بی اساس می داند و می گوید که وزیر کشور موافق افزایش کرابه تاکسی هاست و مشکلی دربارهٔ افزایش کرایه ها در سال جاری نیست و منتظر هستیم تا وی از سفر از خارج از کشور آمده و مجددا پیگیری لازم را برای اجرایی شدن مصوبه شورا انجام دهیم.
این تنها چمران نیست که موافق افزایش ۳۰ درصدی کرایه تاکسی هاست، رئیس کمیسیون و عمران شورای شهر هم با اشاره به اینکه فرمانداری موظف است مصوبه شورای شهر را دربارهٔ افزایش کرایه‌ها اجرا کند، می گوید: در صورتی که این امر محقق نشود هیئت رئیسه شورای شهر پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد.در این درگیری آنچه اتفاق می افتد این است که بعضی رانندگان تاکسی از این فرصت استفاده کرده و کرایه ها را اضافه می کنند،این افزایش حتی از ۳۰ درصد هم بیشتر است به طوریکه دیگر کرایه ۵۰۰ تومانی کمتر گرفته می گردد ومثلا از میدان امام خمینی تا فردوسی کرایه ۱۰۰۰ تومان شده است.

سه شنبه ۲۷ فروردین   ۲۳:۱۹

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.