کره‌جنوبی و آمریکا فردا به رزمایش سالانه خود پایان می‌دهند

۰۹اردیبهشت،

فرماندهی مشترک نیروهای آمریکایی و کره‌جنوبی امروز (دوشنبه) در بحبوحه تنش‌ها در شبه‌جزیره کره اعلام کرد که رزمایش مشترک نظامی میان واشنگتن و سئول پس از دو ماه در حال پایان یافتن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این رزمایش مشترک نظامی با نام “فول ایگل” که از ماه مارس سال جاری میلادی و پس از آزمایش اتمی ۱۲ فوریه سال ۲۰۲۴ کره شمالی آغاز شد، پس از دو ماه در حال تکمیل و پایان یافتن است.

در این رزمایش بمب‌افکن‌هایی با قابلیت حمل سلاح اتمی و جنگنده‌های اف-۲۲ شرکت داشتند. این رزمایش رسما در روز سه‌شنبه هفته جاری پایان می‌یابد.

کره‌شمالی بارها این رزمایش مشترک میان سئول و واشنگتن را آمادگی برای مداخله نظامی در شبه جزیره کره توصیف کرده بود.

در اوایل مارس سال جاری میلادی دولت پیونگ یانگ توافق آتش‌بس ۶۰ ساله با سئول را که پایانی بر جنگ کره بود، نقض کرد اگر چه کره جنوبی و آمریکا اعلام کردند که کره شمالی به صورت یک جانبه نمی‌تواند از این توافق کنار بکشد. همچنین در پی افزایش تنش‌ها در شبه جزیره کره، در ماه آوریل سال جاری میلادی کره شمالی از ورود کارگران کره جنوبی به منطقه صنعتی مشترک میان دو کشور ممانعت به عمل آورد.

در واکنش به رزمایش کره جنوبی- آمریکا، پیونگ یانگ دو موشک میان برد “موسودان” و چند موشک “اسکاد” را در ساحل شرقی این کشور مستقر کرده و آنها را از اوایل ماه آوریل سال ۲۰۲۴ در تاسیسات زیرزمینی مخفی کرده است و تردیدهایی را در خصوص امکان یک اقدام تحریک‌آمیز شدت بخشیده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.