کره جنوبی برای اروپایی‌ها، نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

همزمان با افزایش نیاز کشورهای اروپایی به انرژی و ضرورت حرکت به سمت ساخت نیروگاه هسته ای، کره جنوبی در صدد است با استفاده از این فرصت، زمینه فعالیت شرکت های کره برای ساخت نیروگاه های هسته ای در جمهوری چک و لهستان را فراهم سازد.

کره جنوبی برای اروپایی‌ها، نیروگاه هسته‌ای می‌سازد

به گزارش ممتاز نیوز، دفتر وزیر صنعت کره جنوبی اعلام کرد، «لی چانگ یانگ» وزیر صنعت این هفته در سفری چهار روزه به دو کشور اروپایی جمهوری چک و لهستان، تلاش خواهدکرد تا زمینه امضای قراردادهایی برای شرکت های کره ای فعال در حوزه ساخت نیروگاه های اتمی فراهم کند.

لی قرار است روز سه‌شنبه نخست به جمهوری چک سفر کند و سپس به لهستان برود. هدف از این سفر ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید در این دو کشور و رسیدن به هدف کربن خنثی اعلام شده‌است.  

سفر وزیر صنعت کره جنوبی به دو کشور اروپایی در حالی است که دولت سئول فعالانه در حال احیای  صنعت انرژی هسته‌ای و کنار گذاشتن سیاست حذف تدریجی انرژی هسته‌ای دولت پیشین است.  

گفته می‌شود لی در این سفر قصد دارد ضمن دیدار با همتایان خود، درباره توانمندی‌های قابل توجه سئول در ساخت و ساز نیروگاه‌های اتمی و همچنین ساخت تجهیزات و قطعات مربوط به انرژی هسته‌ای توضیح دهد و همکاری‌ها در این حوزه را شروع کنند.

از جمله برنامه‌های دیگر وزیر صنعت کره‌جنوبی در سفر به چک و لهستان، موضوعاتی مانند خودروهای الکتریکی و هیدروژنی، باتری‌ها و سایر زمینه‌های پیشرفته و صنایع دفاعی خواهد بود.

این نخستین سفر خارجی لی از زمان تصدی پست وزارت صنعت در ماه گذشته است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.