کره شمالی: کره جنوبی را در ۴ دقیقه به خاکستر تبدیل می کنیم

دوشنبه ۴ اردیبهشت – ۰۶:۱۲:۴۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

بالا گرفتن تنش میان دو کره؛

بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- ارتش کره شمالی اعلام کرد که در قالب عملیاتی ویژه می‌‌تواند ظرف ۴ دقیقه کره جنوبی را به خاکستر تبدیل کند.
به گزارش سریس بین الملل خبرگزاری آریا به نقل از  آسوشیتد پرس، به دنبال بالا گرفتن موج جدیدی از تنش در روابط دو کره پس از موضع گیری سئول درباره برگزاری مراسم یاد بود بنیانگذار کره شمالی و نیز انتشار اخباری توسط این کشور در زمینه آزمایش هسته‌ای‌توسط پیونگ‌یانگ، ارتش کره شمالی امروز اعلام کرد که در قالب عملیاتی ویژه می‌‌تواند در چهار دقیقه کره جنوبی را به خاکستر تبدیل کند.
ارتش کره شمالی یک رژه بزرگ نظامی را در صدمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار این کشور در پیونگ یانگ برگزار کرد.
بر اساس این گزارش، لی‌میونگ باک، رئیس جمهوری کره جنوبی که پیش از این در ۱۵ آوریل از کره شمالی به دلیل برگزاری سالگرد تولد برای «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی انتقاد کرده بود در واکنش به این اظهارات مقامات کره گفت: کره شمالی به طور معمول از کره جنوبی انتقاد می‌کند و همین هفته گذشته بود که قول خود مبنی بر اقدام به «جنگی مقدس» را تکرار کرد.
این در حالی است که ‌منبعی دولتی در کره جنوبی شنبه گذشته اعلام کرد که کره شمالی مقدمات مربوط به سومین آزمایش هسته‌ای خود که قرار است در سایت پیونگی ری انجام دهد را فراهم کرده است.
 
هشدار کره شمالی درباره عواقب اقدامات تحریک آمیز کره جنوبی
در همین حال خبرگزاری رسمی کره شمالی KCNA گزارش داد پیونگ یانگ به سئول هشدار داده است که منتظر عواقب اقدامات تحریک آمیز خود در شبه جزیره کره باشد و در برابر این رویدادها مسئول است.
وزارت خارجه کره شمالی اعلام کرد که “لی میونگ باک” رئیس جمهوری کره جنوبی پس از آنکه مراسم گرامیداشت صدمین سالگرد تولد “کیم ایل سونگ” را هدر دادن پول توصیف کرد، به عالیترین مقام این کشور توهین کرده است.
کره شمالی اعلام کرد: هر اتفاقی که در شبه جزیره کره روی دهد، مسئولیش به عهده رئیس جمهوری کره جنوبی است و هر کشوری که در امور داخلی پیونگ یانگ دخالت کند با حملات ارتش و مردم مواجه می شود.
 
پیش از این نیز  کره شمالی اعلام کرده بود که لی میونگ باک رئیس جمهوری کره جنوبی فردی جنگ طلب است و در انتظار آن است تا بر طبل آغاز جنگی جدید بکوبد .

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۳۱۸۱۲۴۵۸۷۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.