کرواسی عضو اتحادیه اروپا می‌شود

۲۹فروردین۱۳،

پارلمان اروپا اعلام کرد، کرواسی در اول ژوئیه سال جاری میلادی (۱۰ تیر) بیست و هشتمین عضو اتحادیه اروپا می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا نوشت: تمامی ۲۷ عضو اتحادیه اروپا باید معاهده الحاق کرواسی را پیش از پیوستن این کشور به این اتحادیه اروپا تایید کنند و تنها دانمارک و آلمان می باشند که این روند را تکمیل نکرده‌اند.

اعضای پارلمان اتحادیه اروپا به این نکته اشاره‌ کرده‌اند که تقویت و گسترش دموکراسی در کرواسی، اقتصاد این کشور و ظرفیت برای تکمیل و تحقق تعهدات مربوط به عضویت در اتحادیه اروپا پیش از ماه ژوئیه سال جاری میلادی مطرح می‌شود.

یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در جریان نشست عمومی پارلمان در استراسبورگ، فرانسه گفت: پیوستن کرواسی به اتحادیه اروپا سبب تقویت و امنیت بیشتر این اتحادیه می‌شود.

اعضای پارلمان اتحادیه اروپا خواستار اصلاحات بنیادی بیشتر برای تقویت رشد اقتصادی و احیای بازار کار در کرواسی شده که البته این امر سبب ترغیب این کشور غرب شبه جزیره بالکان برای ایفای نقشی فعال‌تر در منطقه و به اشتراک گذاشتن تجربیات با سایر کشورها می‌شود.

کشور کرواسی در سال ۲۰۰۳ میلادی درخواست عضویت خود را در اتحادیه اروپا مطرح و مذاکرات مربوط به پیوستن این کشور به این اتحادیه در ژوئن سال ۲۰۱۱ پایان یافت.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.